آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، برگزاری کنسرت را مورد اشاره قرار داد و گفت: اسلام با شادی مخالف نیست، ولی این شادی باید مطابق با فرهنگ اسلامی باشد.

به گزارش جماران، وی روز پنجشنبه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از راه های ایجاد شادی درکشور ایجاد اشتغال برای جوانان است.
وی کار فرهنگی را بسیار دقیق و حساس دانست و ادامه داد: اسلام با هنر هماهنگ است و باید حقایق اسلام با هنر معرفی شود.
آیت الله نوری همدانی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارای گسترده ترین وظایف در بین وزارتخانه های کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: فضای مجازی، حوزه فیلم و مطبوعات و نشریات فضای گسترده ای است که کار بسیاری می طلبد.
وی هم چنین ارتباط دولت با حوزه علمیه را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: روحانیت در ارشاد و راهنمایی دولت کوتاهی نمی کند ولی باید دولت نیز سخن روحانیان را عملی کند.
وی در ادامه، سود دیرکرد وام های بانکی را ربا و حرام اعلام کرد و افزود: انتظار این است که با توجه به فتوای صریح مراجع در حرام بودن سود دیرکرد وام، دولت نسبت به این موضوع اقدام عملی نشان دهد.
آیت الله نوری همدانی ادامه داد: ربا مخرب اقتصاد است و اسلام با پول درآوردن با پول مخالف است، بلکه راه صحیح کسب پول با کار است.
**سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این دیدار با بیان این که حضور مسئولان دولت در بیوت مراجع برای کسب راهنمایی است گفت: در حوزه رسانه و مطبوعات شاهد شرایط خوب و به نسبت ایده آلی هستیم.
وی ادامه داد: در دولت دو حوزه امور مساجد و حوزه قرآن و عترت مورد توجه ویژه قرارگرفته و توجه به این حوزه بیشتر از گذشته خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه وزیر حج عربستان اظهار کرد: تیم پنج نفره ای به عربستان اعزام و شرایط هفت گانه ایران مبنی بر حفظ عزت و کرامت حجاج ایرانی و حقوق شهدای منا اعلام شده است.
صالحی امیری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تمایل به برقراری سفر حج دارد ولی این امر بستگی به موافقت عربستان با شرایط ایران است.
وی هم چنین گفت: انگیزه و باور قلبی ما حرکت در مسیر انقلاب، اسلام و رهبری معظم است.
در این دیدار لوحی منقش به اشعار سروده شده آیت الله نوری همدانی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.