عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که آیت الله شرعی در نهضت امام و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار خوب و جدی داشت، گفت: ایشان در برخی از مراحل نهضت و انقلاب موتور حرکت جریان انقلاب بوده و پس از پیروزی انقلاب نیز این گونه بودند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که آیت الله شرعی در نهضت امام و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار خوب و جدی داشت، گفت: ایشان در برخی از مراحل نهضت و انقلاب موتور حرکت جریان انقلاب بوده و پس از پیروزی انقلاب نیز این گونه بودند.

به گزارش جماران، آیت الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرگزاری رسا، با اشاره به سوابق علمی و انقلابی مرحوم آیت الله شرعی گفت: مرحوم آیت الله شرعی عالمی وارسته، اخلاقی، متواضع، زاهد و بی رغبت نسبت به زخارف دنیوی بود.

وی افزود: ایشان فردی پرکار، پر تلاش، محب و عاض اهل بیت(ع)، انقلابی و مردمی و به صورت جدی یار مستضعفان وخدمتگزار به آن ها بود، در برهه از قبل و پس از انقلاب آیت الله شرعی نقش بی بدیلی در جامعه محترم مدرسین داشت که به طور جد با بیماری نسبتا طولانی ایشان در چند سال اخیر باید گفت جامعه مدرسین از خلأ وجودی ایشان رنج می برد چون نقش بسیار خوبی در جامعه مدرسین داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله شرعی دو دوره نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بودند، اظهار داشت: ایشان نقش خوبی در حل مشکلات مردم قم داشتند حتی پس از آن هم جزو کسانی بودند که در رسیدگی به امور قم در زمینه های گوناگون نقش خوب و مثبتی ایفا می کردند.

وی ادامه داد: یکی از برکات ایشان پیگیری تشکیل مدیریت حوزه علمیه خواهران بود که این مدیریت با ساختار و برنامه خاصی در شورای عالی حوزه های علمیه حدود 17 سال قبل تصویب شد که در آن زمان رییس شورا حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بودند.

آیت الله غروی با بیان این که با توجه به جایگاه مردمی که آیت الله شرعی داشت و مورد اعتماد خیران در سراسر کشور بود و پشتوانه ای که از جامعه مدرسین داشتند توانستند زیرساخت های خوبی را برای مدیریت خواهران پدید بیاورند، ابراز داشت: بسیاری از ساختمان هایی که ایشان ساختند به کمک خیران وکمک های مردمی بوده است.

وی عنوان کرد: بعدا کم کم کمک های دولتی به این تشکیلات مدیریت خواهران اضافه شد که یک مدیریت بسیار گسترده ای است و حدود 400 مدرسه خوب در سطح کشور داریم، مدیریت خواهران به وجود آمد و آیت الله شرعی نیروهای خوب و انقلابی را به دلیل اخلاصی که داشت به کمک برای اداره مدیریت خواهران طلبید که هنوز آن نیروها با انگیزه واخلاص در کارهای مهم این تشکیلات حوزوی در سطوح عالی در حال خدمت رسانی هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یکی از خدماتی که آیت الله شرعی در ذهن داشت این بود که یک دانشگاه پزشکی اسلامی ویژه بانوان تأسیس کنند و این کار با یک هیأت امنا و اساسنامه انجام شد اما متأسفانه به دلیل عدم همکاری لازم از سوی برخی از دست اندرکاران و هزینه زیادی که داشت و فراهم نبودن زیرساخت ها سبب شد که موفقیت لازم کسب نشود.

وی اضافه کرد: از دیگر خصوصیات آیت الله شرعی این بود که در نهضت امام و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار خوب و جدی داشت که ما شاهد بودیم، شاید بسیاری از اعلامیه های قبل از انقلاب با کمک ایشان و پشتکار ایشان به انجام می رسید و ایشان در برخی از مراحل نهضت و انقلاب موتور حرکت جریان انقلاب بوده و پس از پیروزی انقلاب نیز این گونه بودند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که آیت الله شرعی در تشکل های خیریه و کمک به مستضعفان ورود داشت و خدمات خوبی ارائه کرد، گفت: ایشان واقعا از زندگی شخصی اصلا به فکر خود نبود، این که در سنین هفتاد و خرده ای ساله بیماری ممتد را پیدا کرد و چند سال طول کشید برای این بود که توجهی به این مسائل نداشت البته این می تواند نقطه ضعفی هم باشد بالاخره انسان باید رسیدگی لازم را نسبت به خود داشته تا بتواند کارایی لازم را داشته باشد.

وی افزود: کسانی که با ایشان کار می کردند معمولا نمی توانستند پا به پای ایشان حرکت کنند، مثل این که آیت الله شرعی را برای کار، فعالیت و تلاش آن هم به صورت وسیع و گسترده آفریده بودند که همین ها زمینه شد که ایشان از پا در آمد، ایشان خصوصیات خاصی داشت و بسیار متواضع، مردمی و مخلص بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله شرعی برای اهداف شخصی حرکت نمی کرد، اظهار داشت: تمام فعالیت های ایشان برای اسلام، نظام و انقلاب بود، بنده مجوعا ایشان را بی بدیل می دیدم، ایشان از مدرسین حوزه بودند که حتی تدریسشان به تدریج به دلیل خدماتی که داشتند و مسائل انقلاب و نهضت را پیش می بردند تحت الشعاع قرار گرفت.

وی ادامه داد: رحلت آیت الله شرعی واقعا ضایعه ای برای روحانیت بود، در عین حالی که ایشان در سال های اخیر بیماری داشتند و خود و اطرافیان رنج بسیاری بردند، خود این زمینه است برای این که ایشان به کمالات بالاتری راه پیدا کنند و دیگران در پرتو خدمت به ایشان به کمالات معنوی برسند. افزون بر این جهت نفس کشیدن ایشان تأثیری داشت و مؤثر بود؛ بسیاری به ویژه کسانی که جدید بودند از مرحوم آقای شرعی اطلاعی نداشتند یا توجه ندارند، خداوند ایشان را رحمت کند و برای ایشان طلب علو درجات و غفران می کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.