خبرگزاری رویترز نوشت: تیم انتقالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا اخیرا خواستار ارزیابی منابع موجود برای ساخت دیواری حائل در مرزهای این کشور شده است.

 

 

به گزارش جماران ،به نقل از خبرگزاری رویترز  امروز (سه شنبه) در گزارشی افزود: این درخواست مربوط به دیدار اعضای تیم انتقالی ترامپ با مقام های وزارت امنیت داخلی آمریکا به تاریخ 5 دسامبر (15 آذر) است.
تیم ترامپ علاوه بر موارد یاد شده، درخواست دریافت یک کپی از تمامی دستورها و احکام اجرایی صادر شده به کارمندان امور مهاجرتی آمریکا را در دو دولت کنونی و گذشته هم مطرح کرده است، که به نظر می رسد اقدامی در راستای بی اثر کردن سیاست های دولت باراک اوباما باشد.
درخواست دیگر تیم انتقالی، ارزیابی ظرفیت وزارت امنیت داخلی برای توقیف پناهجویان و نظارت بر آنها بوده است. تیم ترامپ همچنین این پرسش را مطرح کرده که آیا دولت فدرال فعلی تغییری در بانک اطلاعاتی مهاجران ایجاد کرده است یا نه.
اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا هم در گزارشی پاسخ داده است که بیش از 400 مایلی (643 کیلومتری) از مرز پنج هزار و 500 مایلی (8850 کیلومتری) آمریکا و کانادا و فاصله ای به همین اندازه از مرز دوهزار مایلی (3200 کیلومتری) آمریکا و مکزیک قابلیت برپایی دیوار حائل را دارد.
رویترز تاکید می کند که گر چه در این گزارش به مرز میان آمریکا و کانادا هم اشاره شده، مشخص نیست که دولت جدید برنامه ای برای ساخت دیوار در مرز های شمالی آمریکا هم داشته باشد.
در گزارش اداره گمرک و حفاظت مرزی آمده است که برپایی دیواری به طول 452 مایل (727 کیلومتر) در مرز میان کانادا و ایالت های واشنگتن، آیداهو، مونتانا، نیویورک، ورمونت، نیوهمپشایر و مین نزدیک به سه میلیارد و 300 میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت.
این گزارش یادآور می شود که برپایی دیوار مرزی 413 مایلی (664 کیلومتری) در مرزهای جنوب غربی (مرز با مکزیک) اما به علت ساختار خاصی که دارد، هزینه بیشتری خواهد داشت و نزدیک به 11 میلیارد و 370 میلیون دلار تمام خواهد شد.
دونالد ترامپ که از همان آغاز رقابت های انتخابات ریاست جمهوری، موضعی سخت در قبال مساله مهاجرت داشت، ساخت دیواری را در مرز میان آمریکا و مکزیک را با هدف مقابله با موج مهاجران غیرقانونی وعده داده و گفته است که مکزیک را مجبور می کند که هزینه ساخت آن را بپردازد.
وی بیستم ژانویه (اول بهمن) وارد کاخ سفید خواهد شد.

منبع:ایرنا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.