دیپلمات جدا شده کره شمالی فاش کرده که رهبر جوان این کشور مصمم است توسعه سلاح هسته‌ای خود را تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی تکمیل کند.

به گزارش جماران به نقل از سی‌ان‌ان، «تای یونگ هو» جانشین سابق سفیر کره‌شمالی در لندن، پنجشنبه گذشته در کنفرانسی خبری در کره‌جنوبی درباره طرح‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ افشاگری کرد.

این دیپلمات جدا شده کره شمالی تأکید کرد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی مصمم است توسعه سلاح هسته‌ای خود را تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی با هر هزینه‌ای که شده است، تکمیل کند.

وی گفت: «کیم جونگ اون تا زمانی‌که در قدرت است، کره‌شمالی هرگز از سلاح هسته‌ای خود دست برنخواهد داشت؛ حتی اگر به این کشور یک تریلیون یا ۱۰ تریلیون دلار در مقابل دست برداشتن از سلاح هسته‌ای پیشنهاد دهند.»

تای یونگ هو درباره تکمیل طرح هسته‌ای کره‌شمالی تا پایان سال ۲۰۱۷ گفت: «کیم جونگ اون به دقت محاسبه کرده است؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در کاخ سفید خواهد بود و در اینجا رئیس‌جمهوری جدید در سئول (پایتخت کره‌جنوبی). وی معتقد است که هر دوی اینها در وضعیتی نخواهند بود که بتوانند هرگونه اقدام نظامی را برای متوقف کردن پیشرفت هسته‌ای کره شمالی انجام دهند.»

طبق گفته‌های این دیپلمات سابق کره‌شمالی، به نظر می‌رسد که کره شمالی امیدوار است وقتی یک کشور هسته‌ای شود، گفت‌وگوها بین پیونگ‌یانگ، واشنگتن و سئول آغاز شود، ولی تا آن زمان کره‌شمالی قصد دارد اقدامات تحریک‌آمیز نظامی و آزمایش‌های هسته‌ای خود را برای تغییر سیاست سازمان ملل، که مبتنی بر اعمال تحریم‌ها علیه آن است را تکمیل کند.»

طبق این گزارش، تای یونگ هو، که بالاترین دیپلمات جدا شده کره‌شمالی محسوب می‌شود، به همراه خانواده‌اش هم اکنون تحت حمایت دولت کره‌جنوبی است. او می‌گوید مصمم به برچیدن نظام کیم جونگ اون و نجات ملتش از «یک فاجعه هسته‌ای قریب‌الوقوع» است.

منبع:ایلنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.