بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: نقشه دشمن برای انزوای سیاسی و اقتصادی ملت ایران، شکست خورد و دولت سیزدهم توانست که اعتماد مردم را جلب کند. دولت گذشته، مدعی بود که کلید حل مشکلات، مذاکره است، اما باید از تجربه ۸ سال دفاع مقدس، درس بگیریم و انتظارات از مذاکرات در این دوران را تحلیل و ارزیابی کنیم.

به گزارش جماران؛ سخنگوی دولت تاکید کرد: نقشه دشمن برای انزوای سیاسی و اقتصادی ملت ایران، شکست خورد و دولت سیزدهم توانست اعتماد مردم را جلب کند.

علی بهادری جهرمی امروز در نشست سراسری مدرّسان معارف اسلامی دانشگاه‌ها در تهران، بهبود وضع معیشت را خواسته مردم دانست و با توجه تلاش‌های دولت مردمی در این زمینه، به ریشه تورم و مشکلات معیشتی در کشور پرداخت و اظهار داشت: با اینکه سال‌ها تورم بالا را تجربه می‌کنیم و در عرصه بین‌المللی نیز وضع خوبی نداشتیم، غرب با اِعمال تحریم‌های سخت، سعی کرد که برای نظام اسلامی، مانع ایجاد کند تا مردم را به ستوه آورد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: غرب می‌خواست که پس از تحریم اقتصادی، با تحریم سیاسی در این مسیر، ایران را منزوی کند.

بهادری جهرمی گفت: نقشه دشمن برای انزوای سیاسی و اقتصادی ملت ایران، شکست خورد و دولت سیزدهم توانست که اعتماد مردم را جلب کند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس با تکیه و اتکا به قدرت مردم، توانستیم موفق عمل کنیم و بخش عمده‌ای از رشد کشور در حوزه‌های مختلف نیز مرهون بهره‌گیری از تجارب آن دوران است. 

بهادری جهرمی تصریح کرد: دولت گذشته، مدعی بود که کلید حل مشکلات، مذاکره است، اما باید از تجربه ۸ سال دفاع مقدس، درس بگیریم و انتظارات از مذاکرات در این دوران را تحلیل و ارزیابی کنیم.

سخنگوی دولت گفت: ما ۸ سال مذاکره را تجربه کردیم و با سران قدرت‌های غربی به گفت‌وگو نشستیم. سانتریفیوژ، نچرخید و چرخ آن از روی مردم رد شد؛ نرخ رشد اقتصادی نیز ۴ دهم درصد و تقریبا صفر شد. 

بهادری جهرمی اظهار داشت: تجربه تکیه بر اعتماد و مذاکره با غرب برای حل مشکلات اقتصادی، این‌گونه بود. وقتی می‌گوییم با ما دشمنی دارند، باید این دشمنی را لمس کنیم؛ این نتیجه مذاکره بود. 

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت سیزدهم، این مسیر را برگرداند و نه تنها در حوزه اقتصاد، بلکه در حوزه سیاست خارجی نیز به‌ گونه دیگر عمل کرد. میانگین رشد اقتصادی صفر در دولت قبل، در دو سال گذشته به ۴.۵ درصد رسیده و رشد اقتصادی در فصل بهار و تابستان ۱۴۰۲ به گزارش مرکز آمار، بالای ۷ درصد و به گزارش بانک مرکزی، حدود ۶ درصد بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.