سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه «انقلاب اسلامی: انتخاب بزرگ ملت ایران»، در حسینیه جماران گفت: اینطور نیست یک رای بدهید تمام شد نه آنکه انتخاب می‌شود بگوید کارم تمام شد باید قدم قدم و سایه به سایه دنبال کنیم. اگر حرکت نقص دارد باید با تمام توان نقص را برطرف کند. این انتخابات در اندیشه اسلامی و امام خمینی است‌.

به گزارش خبرنگار جماران؛ سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه «انقلاب اسلامی: انتخاب بزرگ ملت ایران»، گفت: اگر در مورد امام خمینی بگوییم تعبیر حیات امام به نام خدا و برای خدا و در راه خدا و شریعت رسول خدا بود این هنر بزرگ امام بود که این حرکت را بوجود آورد.

چرا این حرکت در حیات ائمه ظهور پیدا نکرد؟ در دوران ما ملتی این راه را انتخاب کرد. انقلاب اسلامی انتخاب ملت ایران بود، اگر امروز بعد از ۴۴ سال دشمنان ما به اعتراف خود بجز از تحریم جنگ حرفی نزدند دلیلش این است قدرتی بزرگ ظهور کرد و این قدرت از ملت ایران است و ملتی که آگاهانه انتخاب کرد و آگاهانه ایستادگی کرد.

جمهوری اسلامی ثمره انتخاب ملت است. این انتخاب تمایزاتی با سایر اندیشه‌ها دارد، انتخاب همراه با مسئولیت است.

چرا ما در دفاع مقدس که عرصه سخت نظامی است، ملت ما افتخار بزرگ به دست آورد و پای آن ایستاد.

 

سعید جلیلی در حسینیه جماران: دشمن با حقیقت جمهوری اسلامی مشکل دارد

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه «انقلاب اسلامی: انتخاب بزرگ ملت ایران»، گفت: یک بار سولانا (نماینده عالی سابق سیاست امنیتی و خارجی مشترک اتحادیه اروپا) از من پرسید مردم سالاری دینی با در غرب چیست آنجا رای می‌دهند می‌روند اما اینجا ۴ فرزند خود را می‌دهند.

قدرت است که می‌تواند بایستد، پیشرفت و تکثیر کند و الهام بخش شود.

اینطور نیست یک رای بدهید تمام شد نه آنکه انتخاب می‌شود بگوید کارم تمام شد باید قدم قدم و سایه به سایه دنبال کنیم. اگر حرکت نقص دارد باید با تمام توان نقص را برطرف کند. این انتخابات در اندیشه اسلامی و امام خمینی است‌.

ایمان و عمل صالح دو مولفه است که نارسایی را برطرف می‌کند. هر ملتی و جمعی این قاعده را رعایت کند حیات طیبه است.

 

سعید جلیلی در حسینیه جماران: دشمن خود می‌گوید فشار حداکثری شکست خورد/ می‌خواهند ملت ایران را دچار تردید کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه «انقلاب اسلامی: انتخاب بزرگ ملت ایران»، گفت: دشمن خود می‌گوید فشار حداکثری شکست خورد، علتش ملت ایران است.

می‌خواهند ملت ایران را دچار تردید کنند وقتی می‌بینند در میدان نمی‌تواند کاری کنند ملت را از حرکتش منحرف کند.

هر کسی حسن دارد که باید بکار گیرد و به موقع و شکل صحیح بکار بگیریم

در سال ۱۳۲۳ بعد جنگ جهانی دوم، امام علما را خطاب قرار دادند و گفتند که اگر دغدغه دارید و دلسوز هستید بیائید و هر کسی در وسع خود حرکت کند و برای تحولات جهان گفتند این نقطه مهمی است و خوب تشخیص دهید و امروز یکی از آن نقاط است. 

امروز به سلاح هسته ای دسترسی پیدا می‌کنند و به سایر کشورها می‌گویند با من مشورت کنید و در جایی گفتند در ۱۰۰ سال آینده با حکمرانی جهان را داشته باشیم.

گاهی برای ۴ سال انتخاب می‌کنید اما به موضوعی که اولویت است پرداخته نشود به عقب می‌راند

امروز وظیفه بزرگ داریم و کسانی می‌خواهند خدمت کنند و این ناشی از دغدغه است و رقابت باید واقعی باشد و در جهت مسائل اصلی و واقعی جامعه باشد و اولویت اصلی کشور به فراموشی سپرده نشود. 

در یک ماه آینده جلسات را دنبال می‌کنیم و باید از کاندیدا پرسید اولویت چیست و پاسخ آنان را شنید که چه کسی می‌تواند پیشرفت را ادامه دهد. اگر منابع شما محدود است باید انضباط پیدا کنند و مشخص شود. 

نظام مالی ما باید نظم پیدا کند. نباید در منابع و مصارف اخلالی وجود داشته باشد. 

در گزارش‌ها می‌بینیم ۷۰ میلیون لیتر بنزین قاچاق شد و این مسئله جدی است که باید بررسی شود که با تشکر از مجلس یازدهم این امر در برنامه هفتم به آن توجه شد.

باید دید شرکت دولتی بودجه از کجا تامین می‌شود و بهره وری می‌شود و اولویت در نظر گرفته شود.

 

سعید جلیلی: امر به معروف و نهی از منکر مصلحت جامعه است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه «انقلاب اسلامی: انتخاب بزرگ ملت ایران»، گفت: مهم اجرای برنامه هفتم است که به دستگاه‌ها ماموریت داده است ۶ تا ۸ وقت داده بنویسد باید بررسی و نظارت شود  که انجام داده‌اند یا بحث جدی است که باید در فضای انتخاباتی بیاید.

در جریان حقیقت و دفاع حقیقت نباید دچار لکنت شد و در گفتمان انقلاب قابل دفاع است چه در قضیه حجاب و سایر قضایا. 

هنر امام این بود اندیشه‌ای مطرح کرد که اندیشه امتیازات و تمایزات داشت. حریم خصوصی مهم است اما چگونه با چه سازکاری حفظ می‌شود اما می‌گویند قانون گذاشته شده و پیگیری و شکایت کنند و نفی نمی‌کنیم اما امتیاز اندیشه شما چیست برای این موضوع اصل موضوع را قرار داده است.

امر به معروف و نهی از منکر که حضرت زهرا از آن گفتند مصلحت جامعه است اگر شهروندی چیزی بگویند من راضی نباشم بقیه موظف هستند نفی کنند.

 

 سعید جلیلی: ما در ۸ سال جنگ با قدرت نرم پیش رفتیم

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه «انقلاب اسلامی: انتخاب بزرگ ملت ایران»، گفت:

در دفاع از حقوق زنان سال گذشته اشک تمساح ریختند وقتی زندگی  هزاران نفر در غزه عکس یادگاری می‌گیرند.

اندیشه‌‌ی انقلاب اسلامی در مورد زن نگاهی است که کرامت واقعی زن را نشان می‌دهد و اندیشه‌ای است که از جایگاه زن استفاده درستی شود.

 اگر این تمایزات به شکل امتیاز وجود داشته باشد باید ادامه پیدا کند و با انتخاب کار تمام نشود ولی ادامه پیدا کند.

نماینده قرار نیست در مورد شهر خود فقط سخن بگوید.

کاندیدا باید بگویند که برای مجلس آینده چگونه نواقص را برطرف می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.