پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

آیین نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس در حسینیه جماران؛

سردار یزدی: امروز دشمن به دنبال نا امید کردن جوانان ما است

آیین نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس عصر روز(یکشنبه هفتم مهر ماه) با حضور جمعی از پیشکسوتان، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس در حسینیه جماران برگزار شد.

 فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) با اشاره به خاطراتی از دفاع مقدس، گفت: این نگاه و عظمت مردم ما است که دشمن را به زانو درآورده است. اما رئیس جمهور نابخرد آمریکا در سازمان ملل می گوید مردم ایران اگر می خواهند روی خوش ببینند باید با ما همکاری کنند. شما مشکلات خودتان را نمی توانید حل  کنید.

به گزارش خبرنگار جماران، سردار محمدرضا یزدی در این مراسم با اشاره به اینکه  امام خمینی(س) احیاگر اسلام ناب محمدی بود، گفت: آنچه که دفاع مقدس ما را از سایر جنگ ها متفاوت می کرد و آنچه که مردم ما را از مردم سایر نقاط دنیا که از کشورشان دفاع می کنند متفاوت می کند، نوع تفکر و نوع نگاه رزمندگان، امام و مردم است. ارزش رزمندگان ما به نوع نگاه و تفکرشان بوده و هست. حتما شهادت ارزشی بالا است ولی آنچه که شهدای ما را لایق شهادت کرد، نوع تفکر آنها بود.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) یادآور شد: صدام تنها نبود و پشتوانه بسیار وسیعی داشت. از چند کشور ما اسیر گرفتیم. سلاح های شوروی سابق، طرح ها و نقشه های آمریکایی و سلاح های فرانسوی و توپ ها و تانک های انگلیسی و سلاح های شیمیایی آلمانی دست در دست هم داده بودند تا این تفکر که ریشه در تفکر شیعی داشت را متوقف کنند.

وی در خصوص نگاه رزمندگان ایرانی در مسائل دینی و اخلاقی اظهار داشت: من قبل از عملیات کربلای 4 وارد یک چادر شدم و به بچه ها گفتم منشی گروهان یک کاغذ و قلم به من بدهد. یک نوجوان 16 یا 17 ساله بود. از جعبه هایی که معمولا جلوی چادر می گذاشتند دفتری برداشت و یک کاغذ جدا کرد و به من داد. به من گفت چه چیزی می خواهی بنویسی؟ گفتم می خواهم چیزی برای خانواده بنویسم. کاغذ و قلم را از من گرفت و داخل همان جعبه گذاشت. کنار چادر یک کوله پشتی آویزان بود. از داخل آن دفتر دیگری درآورد و گفت می خواهی چیزی بنویسی، بنویس. آنها از اموال گردان بود. شما می خواهی کار شخصی انجام دهی. این تفکر نوجوان ما است که در پای درس امام(س) آموزش دیده بود.

سردار یزدی تأکید کرد: در صحنه ها و عملیات های مختلف بچه های ما خوش درخشیدند. وقتی اسیر می گرفتیم، بچه هایی که کار امدادی انجام می دادند اول مجروحین عراقی را می بستند و اگر آب و غذا داشتیم به آنها می دادیم. در والفجر مقدماتی وقتی که محاصره شده بودیم چند نفر اسیر داشتیم. بچه ها گفتند آب و غذا را جیره بندی کرده ایم و شهدا را هم در جیره بندی آورده ایم.

وی ادامه داد: به یکی از کتابخانه های شهرهای بزرگ اروپا رفتم و دیدم که یک نفر از اعضای صلیب سرخ کتاب نوشته بود. دیدم نوشته من به اردوگاه های ایران رفته ام و با اسیران عراقی صحبت کرده ایم. آنها می گفتند که وقتی ما در منطقه اسیر شدیم، ما را  مثل خودشان درمان کردند و غذا دادند. اینجا هم از ما خوب نگهداری می کنند. در همان کتاب نوشته بود وقتی به اردوگاه های عراق رفتم معلوم بود که با این اسیران چگونه برخورد کرده اند. اسیران اجازه نداشتند جلوی ما حرف بزنند. ما را اردوگاه هایی می بردند که خودشان می خواستند. در همان کتاب از اردوگاه هایی که اسم شهدا به صلیب سرخ داده نشده بود، ذکر شده است. این تفاوت نگاه بچه های ما با طرف مقابل بود.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) یادآور شد: اسفند ماه سال 85 یکی از قایق های  ملوانان انگلیسی وارد آب های ما شد. چند نفر از بچه های بسیجی و پاسدار آنها را توقیف و به ساحل هدایت کردند. آن روز غذای بچه های خودمان عدس پلو بود؛ از شهر برای آنها غذا گرفتند ولی نمی توانستند بخورند. گریه و التماس می کردند. می دانستند که ما با اسیران چطور برخورد کرده ایم و با آنها برخورد تندی نمی شود ولی از خود بی خود شده بودند. کشورهای دیگر دیدند که ما وقتی می خواستیم آنها را آزاد کنیم از بهترین لباس های ایرانی بر تنشان کردیم و صنایع دستی به آنها دادیم؛ و آن نامردها چگونه در فرودگاه لندن جواب دادند.

وی ادامه داد: کمتر از 10 سال بعد دو ناوچه آمریکایی وارد آب های ما شدند که از گران قیمت ترین ناوچه ها و تا دندان مسلح بودند. همان قایق هایی که آنها قایق تفریحی می خواندند و تمسخر می کنند آنها را توقیف کردند. آنها می دانستند که ما در دوران دفاع مقدس با اسیران چگونه برخورد کرده ایم و می دانستند با ملوانان انگلیسی چگونه برخوردیم کرده ایم؛ ولی باز هم از خود بیخود شده بودند و تا ساعت ها آب و غذا نمی خوردند و گریه و التماس می کردند. موقعی که بچه ها می خواستند آنها را بیاورند دو هواپیمای آمریکایی بلند شده بودند. بچه ها گفته بودند اگر در کار ما دخالت کنید با شما برخورد می کنیم.

سردار یزدی گفت: دشمنان ما در مبارزات انتخاباتی خودشان گفتند که داعش، طالبان و القاعده را خود آنها درست و تجهیز کردند. اگر فیلم هایی نبود که آنها گرفته اند شاید خیلی ها از ما باور نمی کردند که داعش با بچه های  ما چه کرده است. شاید فکر می کردند افسانه است. همان طور که امروز وقتی برخی از خاطرات جنگ را در میان دانشجویان می گوییم، باور نمی کنند و فکر می کنند که ما افسانه می گوییم.

وی تأکید کرد: این نگاه است که امروز کشور ما را عزیز، مقتدر و پر افتخار در دنیا نگه داشته است. حتما موشک هایی که شهید حسن تهرانی مقدم برای ما به یادگار گذاشته هراس را در دل دشمنانمان می اندازد. ولی این تفکر دشمنان ما را از هم می پاشد. این تفکر باعث شده که امروز دشمن در برابر عظمت مردم ما به زانو درآمده است. پهپاد فوق مدرن آنها وارد فضای ما می شود و بچه های ما آن را می زنند. اینها کسانی بودند که می گفتند ما برای ایجاد امنیت به منطقه آمده ایم. امروز کشورهای منطقه و دولتمردان آنها را مورد تمسخر قرار می دهند که شما امنیت خودتان را نتوانستید برقرار کنید؛ آمده اید امنیت ما را برقرار کنید؟!

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) ادامه داد: کشتی انگلیسی که در آب های خلیج فارس مخاطرات زیست محیطی به راه می اندازد، توقیف و به آب های ما هدایت می شود. هواپیماهای آمریکایی به بچه های ما می گویند این را رها کنید. بچه ها می گویند اگر در مأموریت ما دخالت کنید با شما برخورد می کنیم و آنها از منطقه فرار می کنند. در مجلس خودشان گفتند یک زمانی آب های دنیا را تصاحب کرده بودیم و به ما بریتانیای کبیر می گفتند؛ امروز ما بریتانیای صغیر هم نیستیم.

وی اظهار داشت: این نگاه و عظمت مردم ما است که دشمن را به زانو درآورده است. اما رئیس جمهور نابخرد آمریکا در سازمان ملل می گوید مردم ایران اگر می خواهند روی خوش ببینند باید با ما همکاری کنند. شما مشکلات خودتان را نمی توانید حل  کنید. خودتان در مبارزات  انتخاباتی گفتید که 50 میلیون نفر از مردم آمریکا زیر خط فقر هستند. خودتان گفتید که روزانه چندین نفر از مردمتان در شهر، مدرسه و دانشگاه کشته می شوند. اگر می توانستید به کسی کمک کنید به کشورهایی که در مقابل شما سر تعظیم فرود آورده اند کمک می کردید؛ دروغ می گویید.

سردار یزدی با اشاره به اینکه امروز دشمن به دنبال نا امید کردن جوانان ما است، افزود: دشمن دنبال این است که بین ملت ما اختلاف های قومیتی، مذهبی، سلیقه های سیاسی و امثال اینها بیندازد‌. در بین مسئولین ما اختلاف بیندازد. متأسفانه گاهی اوقات هم موفق می شود. امروز وظیفه همه ما است که تحت محور رهبری وحدت داشته باشیم. باید برای ساختن کشوری موفق و رسیدن به قله آرمان های انقلاب اسلامی، زیر سایه رهبر وحدت داشته باشیم و به فرامین امام توجه کنیم‌. جوانان را به امید و تلاش برای آینده ترغیب کنیم.

وی تأکید کرد: تنها در صورتی که ما در کنار هم حرکت کنیم دشمن نا امید می شود‌. اگر دشمن نا امید شود طمعش را از کشورمان بر می دارد‌. اگر طمع دشمنان کاسته شود می توانیم کشورمان را بسازیم. ولی اگر کوتاهی کنیم خدای ناکرده بعضی از کسانی که امور اجرایی را در دست دارند به دشمن پالس دهند، دشمن طمعکارتر می شود. امروز ما در مسائل داخلی مشکل و از خیلی آقایان گلایه داریم. ان شاء الله به زودی قله های پیشرفت و توسعه را دست خواهیم یافت.

به گزارش جماران، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران، در ابتدای این مراسم با بیان اینکه دفاع مقدس زیباترین جلوه مشارکت مردم در اداره کشور است، گفت: این پیر سفرکرده حساس ترین امور را به جوانان سپرد و چه زیبا نتیجه گرفت و شهدا چه زیبا از آرمان های ملی و دینی ما دفاع کردند.

شهردار منطقه یک تهران افزود: مفتخرم در منطقه ای توفیق خدمت دارم که با تقدیم نزدیک به یک هزار شهید، 1864 جانباز و 92 آزاده، متبرک و مزین به هشت امامزاده، 107 مسجد، 28 حسینیه، 14 تکیه و شش حوزه عملیه هست. اینها نشان دهنده این است که منطقه یک از غنای فرهنگی و فضای معنوی برخوردار است. ان شاء الله خداوند توفیق دهد که خدمتگزار صدیقی برای این مردم باشیم و شرمنده شهدا و خون شهدا نباشیم.

گزارش تصویری>>> آیین نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس در حسینیه جماران

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.