حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران بیان کرد: گاهی با پرچم فمینیسم به حَسَب ظاهر پیگیری حقوق زنان را مطرح می‌کنند در حالی که ذات فمینیسم چیزی جز مردسالاری نیست و توصیه به زنان برای عبور از هویت خلقتی و زنانۀ خودشان، باز هم تحقیر زن است و یا نگاه لیبرالیستی به زنان در جریان سرمایه داری با برجسته سازی ویژگی جنسیتی زنان برده داری و استثمار نوینی را شکل دادند که از زن یک انسان و موجود درجه دو می‌سازد. نگاهی که یا او را متاعی می‌داند برای به دست آوردن ثروت یا طعمه‌ای می‌داند برای لذت جویی و کامیابی از زن و به این ترتیب آن سلول اصلی حیات بشری در معرض فساد و بیماری و خطر قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور

به گزارش جماران؛ خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به بیانات روز چهارشنبه مقام معظم رهبری در جمع بانوان فرهیخته گفت: هویت سوزی و زنده به گور کردن هویت زن امروز، تخصص جاهلیت مدرن است.

به نوشته خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی، خطاب به نمازگزاران، اظهار کرد: ماه جمادی الثانی سراسر آکنده از یاد حضرت فاطمه زهرا (س) است از فاطمیه شهادت، عازم فاطمیه ولادت هستیم، بیستم ماه جمادی الثانی ولادت ایشان است، این ماه تجلی کوثر محمدی (ص) است و طلوع زهره عرش الهی در این عالم در ظلمات زمین که با طلوع نور وجود ایشان از خاک تا افلاک را روشن کرد و از کهکشان وجود پربرکت ایشان ستاره‌های عصمت ظهور و طلوع کردند و زندگی انسان‌ها را روشن کردند، امروز هم خورشید عالم تاب، ذخیره محمدی، علوی و فاطمی ولو از پس ابر غیبت می‌درخشد و امیدواریم با ظهور آن حضرت زمین آکنده از نور جمال حضرت مهدی موعود (ع) شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) به محضر رهبر انقلاب و عموم مردم ادامه داد: درخشش یاد حضرت زهرا (س) بر دل‌های مومنین چه به مناسبت شهادت و چه به مناسبت ولادت هم پاک کننده و هم امیدبخش است و هم بصیرت آفرین است، حقیقا نعمت بسیار بسیار بزرگی است، یادآور رسالت‌های بزرگ است. این فرصت را مخصوصاً فرصت فاطمیه ولادت را، جامعه ارادتمندان آن حضرت مرد و زن ما باید مغتنم بشمارند برای آشنایی بیشتر با معارف فاطمی و این را اوقات خوشی به حساب بیاورند برای تجدید عهد با بانوی ملک و ملکوت و در محیط ولایت الهی و با پناه گرفتن در سایه کرامات حضرت زهرا (س) زندگی خودشان را بیمه کنند. این فرصت را خیلی باید قدر بدانیم.

وی اضافه کرد: ذیل این میلاد مسعود تولد سلالۀ حضرت زهرای مرضیه (س)، احیاگر فرهنگ نبوی و علوی و فاطمی یعنی امام راحل عظیم الشأن موسس جمهوری اسلامی حضرت روح الله الموسوی الخمینی واقع شده است و تقارن خجسته‌ای است. بحمدالله اهالی زمان ما به واسطه این نور فاطمی، به جلوه‌ای از کوثر بی کران محمدی یعنی انقلاب کبیر اسلامی منور شدند. ملت بزرگ ما با انقلاب اسلامی وارد مرحله تازه‌ای از معرفت و محبت و ولایت فاطمی شد. ما با انقلاب اسلامی زندگی تازه‌ای را در سایه سار حضرت مادر آغاز کردیم.

خطیب جمعه تهران گفت: به همین مناسبت نگاه‌های ما متوجه موضوع بسیار حیاتی در همه زمان‌ها می‌شود و آن موضوع زن است که هم خانواده، هم همسر و هم مادر، هویت و تربیت، محبت، ایثار، وفا، معنویت، حیا، عفاف، مجاهدت و وفاداری را به یاد می‌آورد و این‌ها مفاهیم بلندی است که پیرامون شخصیت زن شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با اشاره به مطالبی که روز چهارشنبه رهبر معظم انقلاب با حضور بانوان فرهیخته، خانواده‌های شهدا و بانوان مجاهد از ایران، نیجریه و فلسطین و ... بیان کردند، افزود: نگاه ایشان نگاهی از بلندای فقاهت از منظر وحی، قرآن و اسلام ناب به زن و هویت زن و رسالت زن و مسئولیت‌های بزرگی که برعهده بانوان هست در این جلسه به زیبایی تبیین شد و حقوق بزرگی که جامعه زنان دارند چه در خانواده، چه در محیط اجتماعی دارند دریافت کردیم و هم مخاطراتی که در نگاه جاهلیت مدرن غربی درباره این موضوع حیاتی وجود دارد، ایشان با حدود ۱۲ پرسش مهم و اساسی زیرساخت‌های تفکر فرسوده و پوسیده و منحط غربی را درباره زنان به چالش کشید و محاکمه کرد. جادارد اهل نظر و بحث و دقت خصوصاً جامعه بزرگ بانوان ایران بیش از پیش به این موضوعات بپردازند. این‌ها را شرح و تفسیر و مطالعه کنند. جوانب آن‌ها را در زندگی امروز کاملا بسنجند و اهل فن در جهاد تبیین این موضوع حیاتی را از دست ندهند.

وی تاکید کرد: به ویژه برای دختران جوان ما رهگیری این موضوعات و دریافت این موضوعات اساسی بسیار اهمیت دارد اول توجه به جنایات غرب و جاهلیت مدرن بر علیه زنان، هویت سوزی، زنده به گور کردن هویت زن امروز تخصص جاهلیت مدرن است چنان که در جاهلیت نخستین جسم زن را زنده به گور می‌کردند، امروز هویت زنان را زنده به گور می‌کنند.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: گاهی با پرچم فمینیسم به حَسَب ظاهر پیگیری حقوق زنان را مطرح می‌کنند در حالی که ذات فمینیسم چیزی جز مردسالاری نیست و توصیه به زنان برای عبور از هویت خلقتی و زنانۀ خودشان، باز هم تحقیر زن است و یا نگاه لیبرالیستی به زنان در جریان سرمایه داری با برجسته سازی ویژگی جنسیتی زنان برده داری و استثمار نوینی را شکل دادند که از زن یک انسان و موجود درجه دو می‌سازد. نگاهی که یا او را متاعی می‌داند برای به دست آوردن ثروت یا طعمه‌ای می‌داند برای لذت جویی و کامیابی از زن و به این ترتیب آن سلول اصلی حیات بشری در معرض فساد و بیماری و خطر قرار می‌گیرد یعنی خانواده و با برداشتن حیا و عفت در محیط زیست بانوان عملا جنگ بر علیه خانواده را آغاز کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.