سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر در جایی برای حفظ دین لازم شود باید جان را فدا کنیم، ادامه داد: پیام حسین بن علی(ع) برای همه ما دفاع جانانه از دین بود.

به گزارش جماران؛ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز عده‌ای در جامعه گوش خود را پر از پنبه کرده‌اند تا ندای حق را نشنوند، گفت: امروز ما هر چه داریم به برکت تبلیغی بوده که صورت گرفته است.

سید هاشم حسینی بوشهری نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در هشتمین شب از عزاداری سرور و سالار شهیدان در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) بوشهر، با اشاره به موضوع «عاشورا مکتب انسان ساز»، اظهار داشت: مهمترین هدف و دغدغه صاحب نهضت عاشورا، دفاع از دین بود.

به نوشته خبرگزاری حوزه، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه گام اول برای شناخت دین، فهم عمیق از دین ماست، گفت: اگر شناخت عمیقی از دین نداشته باشیم، در این دنیا غبار آلود نمی‌توانیم خود را مدافع دین معرفی کنیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گام دوم را تسلیم بودن در برابر دین حق برشمرد و افزود: برخی افراد نمی‌خواهند تسلیم دین باشند و در برابر امام معصوم(ع) می‌ایستند.

حسینی بوشهری، سومین وظیفه انسان در رابطه با دین را تبلیغ و ترویج آن و تکثیر پیروان دین دانست و گفت: انسان علاوه بر وظیفه فردی باید مسئولیت پذیر باشد و از جمله نشانه مسئولیت پذیری، در دست گرفتن دین و تبلیغ دین حق و رسالات الهی است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: برخی از انسان‌ها به صورت پیوسته تبلیغ می‌کنند و این افراد برای ترویج دین شب و روز نمی‌شناسند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز عده‌ای در جامعه گوش خود را پر از پنبه کرده‌اند تا ندای حق را نشنوند، عنوان کرد: امروز ما هر چه داریم به برکت تبلیغی بوده که صورت گرفته است.

حسینی بوشهری تصریح کرد: اگر شیوه و مسیر درست تبلیغ دین را پیدا کنیم، می‌توانیم به نحو شایسته و احسن این وظیفه را انجام دهیم.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری، چهارمین وظیفه انسان در رابطه با دین را دفاع از دین دانست و گفت: دشمن سال‌ها است که تخم نفاق را کاشته و به تازگی نیز به قرآن هتک حرمت کرده است که باید امت اسلامی به صحنه بیاید و جانانه از دین دفاع نماید.

وی بیان کرد: بعضی برای حفظ دین هزینه می‌کنند تا دین بماند اما عده‌ای برای حفظ زندگی خود از دین هزینه می‌کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر در جایی برای حفظ دین لازم شود باید جان را فدا کنیم، ادامه داد: پیام حسین بن علی(ع) برای همه ما دفاع جانانه از دین بود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) مرگ را جز سعادت نمی‌بیند و زندگی با ستمگران را جز ننگ نمی‌داند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.