سیدمحمد هاشمی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:‌ در این میان یکی از بازیگران بود که کشف حجاب کرد و ما از قبل هم اعلام کردیم که حجاب شرعی و قانونی خط قرمز ما است و بر اساس آن با کسی هم تعارف نداریم. واضح هم گفته بودیم و آقای وزیر نیز چندین بار به صراحت گفته بودند. بنابراین یکی از پلتفرم‌ها که درخواست برنامه مشترکی با یکی از بازیگران خانم کشف حجاب کرده داشت جلوی آن را گرفتیم. اعلام کردیم که این خانم بازیگر بخاطر تخلف آشکاری که انجام داده فعلا اجازه فعالیت ندارند.

به گزارش جماران؛ سیدمحمد هاشمی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بنایی بر لجاجت یا حذف دائمی هنرمندی را نداریم، گفت:‌ از هنرمندان حمایت می‌کنیم اما قانون‌گریزی را تاب نمی‌آوریم.

سیدمحمد هاشمی با تاکید بر اینکه با افتخار بر مدار عقلانیت و حکمرانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت انقلابی پرچم دار حرکت ارزشی و انقلابی بوده و هستیم، اظهار داشت: ما برآمده از جبهه فرهنگی انقلاب هستیم و با افتخار خودمان را مکلف بر حفظ همه اصول و ارزش‌ها می‌دانیم.

به نوشته ایرنا، وی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ هزار هنرمند در رشته‌های مختلف در استان‌های کشور داریم، ادامه داد: این عزیزان همگی از راه هنر ارتزاق می‌کنند که تقریبا ۹۸ هزار نفر از آنها نیز عضو صندوق اعتباری هنر ما هستند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اتفاقات سال گذشته گفت:‌ در اتفاقات تلخ سال گذشته عده‌ای بی قانونی کردند و با بی مهری و نامروتی با امنیت کشور بازی کردند که به خوبی از تمامی مسایل آن مطلع هستیم.

هاشمی ادامه داد: در اتفاقات سال گذشته از این میزان هنرمندان سراسر کشور شاید یک هزار نفر از آنها بی‌قانونی کردند، بنابراین نباید آن را به حساب ۱۵۰ هزار نفر بگذاریم. معتقدیم خانواده هنر ایران خانواده‌ نجیبی است.

وی افزود: در این میان ما برای برخورد نیز ۲ روش داریم که یکی کار صیانتی است یعنی توجیه کردن، گفت وگو کردن با هنرمندی که به هر حال وارد عرصه خطری شده که باید آن را متوجه کنیم که اولا اصل این ماجرا چیست و چه پشت صحنه ای دارد، دوم اینکه وی را به عوارض و عواقب حقوقی آن رفتار مطلع کنیم که این مهم کاری است که ما انجام دادیم و خیلی هم نتیجه گرفتیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه واقعا خیلی از این افراد عناد ندارند و بر اساس یک هیجان می‌خواهند گفت وگو کنند و وقتی متوجه می شوند خودشان را با شرایط و حقیقت ماجرا هماهنگ می‌کنند، اظهار داشت: البته در این میان عده ای نیز هستند که بر مسیر خلاف قانون و عرف خودش و عناد خودش حرکت کرده اند که ما در اینجا اقدامات سلبی خواهیم داشت.

قائم‌مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این ارتباط حدود ۳۰۰ نفر بودند کسانی که در واقع حرف ها، صحبت های توجیه‌ای و صیانتی برنتافتن و بر مدار خودشان ادامه دادند و ما بر اهرم های قانونی که داشتیم محرومیت های مختلفی را از ابعاد مختلف تخصصی اعمال کردیم که شما در عمل هم می بینید تعدادی از بازیگران یا هنرمندان هستند که در عرصه های مختلف اجازه فعالیت ندارند.

وی تصریح کرد:‌ در این میان یکی از بازیگران بود که کشف حجاب کرد و ما از قبل هم اعلام کردیم که حجاب شرعی و قانونی خط قرمز ما است و بر اساس آن با کسی هم تعارف نداریم. واضح هم گفته بودیم و آقای وزیر نیز چندین بار به صراحت گفته بودند. بنابراین یکی از پلتفرم‌ها که درخواست برنامه مشترکی با یکی از بازیگران خانم کشف حجاب کرده داشت جلوی آن را گرفتیم. اعلام کردیم که این خانم بازیگر بخاطر تخلف آشکاری که انجام داده فعلا اجازه فعالیت ندارند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: خدای ناکرده ما بنایی بر لجاجت یا حذف دائمی کسی را نداریم و اگر کسی خطایی انجام داده یا تکرار کرده اما هم اکنون به پشیمانی رسیده و پشیمانی خودش را ابراز کند در تصمیمات محرومیتی و اعمال اهرم های قانونی که در نظر داریم تجدید نظر خواهیم کرد زیرا که نمی خواهیم کسی را برای همیشه از یک فعالیت هنری منع کنیم.

هاشمی اظهار داشت:‌ امید و درخواست ما از تمامی هنرمندان کشورمان این است که با رعایت ضوابط قانونی، عرفی و شرعی فعالیت کنند به طور که فعالیت های آنها روز افزون و مورد استقبال مردم باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.