حزب کارگران کره شمالی طی نشستی ضمن انتقاد از آمریکا و کره جنوبی به علت برگزاری رزمایش های نظامی مشترک ، اجرای اقداماتی تهاجمی و قاطع علیه کره جنوبی و آمریکا را تصویب کرده است.

به گزارش جماران؛ ان اچ کی ژاپن می نویسد: کره شمالی در نشست مجمع عمومی کمیته مرکزی حزب کارگران این کشور بار دیگر رویکردی دایر بر مقابله با کره جنوبی و آمریکا نشان داده و‌ اقدامات تهاجمی و قاطع برای مقابله با دشمن را تایید کرده است. به گزارش تلویزیون دولتی  کره شمالی که روز نوزدهم ماه ژوئن پخش شده است ، در مجمع عمومی کمیته مرکزی حزب کارگران که به مدت سه روز و تا روز هیجدهم ماه ژوئن برگزار شد ، درباره توسعه برنامه های هسته ای و موشکی این کشور بحث و تبادل و نظر شده است. در پایان این نشست رویکرد دفتر سیاسی حزب کارگران دایر بر افزایش تولید تسلیحات اتمی قدرتمند تصویب شده است.

حزب کارگران کره شمالی در این نشست ضمن  انتقاد از آمریکا و کره جنوبی به علت برگزاری رزمایش های نظامی مشترک ، اجرای اقداماتی تهاجمی و قاطع علیه کره جنوبی و آمریکا را تصویب کرده است. هر چند حزب کارگران به جزییات این اقدامات اشاره نکرده است ، ولی یونهاپ نیوز خبرگزاری کره جنوبی در همین زمینه اعلام کرد:« کره شمالی ممکن است در پاسخ به رزمایش های سه کشور آمریکا ، کره جنوبی و ژاپن  ، آزمایش موشکی و آزمایش هسته ای انجام دهد. » حزب کارگران شمالی همچنین با اشاره به اینکه:«‌ در نظر داریم همبستگی خود را با کشورهایی که به راهبرد هژمونی آمریکا انتقاد دارند ، بیش از پیش تحکیم بخشیم » بار دیگر بر رویکرد مقابله با آمریکا و کره جنوبی تاکید کرده است.

در نشست این بار مجمع عمومی کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی اعضای حزب نیز تعیین شدند و کیم یونگ چول که زمانی بر روابط با کره جنوبی نظارت و در هماهنگی اولین نشست سران آمریکا و کره شمالی نیز نقش داشت ، به عنوان معاون دفتر سیاسی حزب کارگران و مشاور جبهه متحد منصوب شد. کیم یونگ چول به عنوان یک شخص رادیکال و تندرو در ارتش کره شمالی شناخته شده است. وی در غرق شدن یک کشتی گشتی کره جنوبی و بمباران جزیره یون پیونگ در سال 2010 نیز نقش داشته است. کیم یونگ چول پس از این حوادث ، به عنوان مدیر جبهه متحد که بر روابط با کره جنوبی نظارت دارد ، منصوب شد و در سال 2018 در سه نشست بین دو کره شرکت و با مون جائه این ،‌رییس جمهور وقت کره جنوبی دیدار و گفتگو کرده است.

کیم یونگ چول سال 2018 به مناسبت اولین نشست سران آمریکا و کره شمالی به واشنگتن سفر کرد و نامه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را به دونالد ترامپ، رییس جمهور وقت آمریکا ، تقدیم کرد. اما با این حال زمانی که نشست سران آمریکا و کره شمالی در سال 2019 با شکست رو به رو شد، وی از سمت مدیر جبهه متحد برکنار شد و رسانه های کره جنوبی در همین زمینه گزارش دادند که به احتمال قوی وی مسوول شکست مذاکره آمریکا و کره شمالی شناخته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.