منابع عبری‌زبان امروز چهارشنبه اعلام کردند که ۱۰۰ نفر از سفرای سابق اسرائیلی طی نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و رهبر حزب لیکود نسبت به متضرر شدن روابط خارجی این رژیم در سایه روی کار آمدن دولتی راست‌گرا و افراطی اظهار نگرانی کردند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، ۱۰۰ نفر از سفرای سابق رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به نخست‌وزیر رژیم درباره روی کار آمدن دولت او به عنوان دولتی راست‌گرا و افراطی ابراز نگرانی کردند.

منابع عبری‌زبان امروز چهارشنبه اعلام کردند که ۱۰۰ نفر از سفرای سابق اسرائیلی طی نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و رهبر حزب لیکود نسبت به متضرر شدن روابط خارجی این رژیم در سایه روی کار آمدن دولتی راست‌گرا و افراطی اظهار نگرانی کردند.

اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه در دیدار با ایتامار بن گویر (یکی از رهبران احزاب تندرو پیروز در انتخابات اخیر) رهبر حزب افراطی «عوتسما یهودیت» درباره تشدید گسست‌های داخلی بین صهیونیستها در سرزمین‌های اشغالی و تنش با جامعه بین المللی در سایه دولت افراطی نتانیاهو ابراز نگرانی کرد و از وی خواست مواضعش را تعدیل کند.

به نوشته جروزالم پست، هرتزوگ با اشاره به ابراز نگرانی‌ها در داخل سرزمین های اشغالی و در جامعه بین الملل درباره «رویکرد نژادپرستانه بن گویر»، از وی خواست تا به این نگرانی ها توجه کند.

هرتزوگ در ماه نوامبر در دیدار خصوصی با نمایندگان حزب شاس یک حزب دینی افراطی دیگر پیروز در انتخابات اخیر از نگرانی جامعه بین الملل درباره داده شدن منصب وزارت امنیت داخلی به بن گویر صحبت کرده بود.

تعیین چهره های بسیار افراطی و تندرو از جمله «ایتامار بن گویر» به عنوان وزیر امنیت داخلی در کابینه رژیم صهیونیستی صدای خود صهیونیستها را هم درآورده است. آنها بن گویر را جزئی از «اراذل و اوباش آشوبگر» و خطری برای این رژیم قلمداد می کنند.

«گدعون لوی» نویسنده و تحلیلگر صهیونیست بن گویر رهبر حزب «عوتسما یهودیت» را به «آرییل شارون» و «دیوید بن گورین» نخست وزیران پیشین رژیم صهیونیستی تشبیه کرده که بر اساس دیدگاه برتربینانه خود، فلسطینیان را کشتار و آنان را از خانه و کاشانه خود آواره کردند.

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی اواسط آبان ماه گذشته برگزار شد که در آن اردوگاه سیاسی تحت رهبری نتانیاهو با کسب ۶۴ کرسی بر اردوگاه رقیب خود متشکل از ائتلاف «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشبرد امور و «بنی گانتس» وزیر جنگ کنونی رژیم صهیونیستی پیروز شد. ائتلاف لاپید و گانتس در این انتخابات ۵۱ کرسی را کسب کردند.

در پارلمان آینده رژیم اسرائیل که بیست و پنجمین دوره خواهد بود و نیز در ائتلاف حاکم آینده، بیشتر "کیپا" پوشان (یهودیان مذهبی که کلاهی به نام کیپا برسر می‌کنند) و بیشترین تعداد شهرک نشینان صهیونیست و تعداد بسیار کمی از زنان حضور خواهند داشت.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث خواهد شد که بحران و شکاف های داخلی در مرحله پیش رو در رژیم صهیونیستی به شدت گسترش یابد و ائتلاف حاکم آینده به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش بگیرد و از سوی دیگر، سطح تنش‌ها در منطقه را افزایش دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.