نتانیاهو با تروریست خواندن گروه‌های مقاومت فلسطین و بیان آنچه وی عملیات حذف "چهره‌های سرشناس تروریست" در غزه خواند، افزود: این عملیات در گذشته متوقف نشده و در آینده نیز پایان نخواهد یافت و این موضوع بخشی از عملیات نظامی تل آویو در غزه است.

به گزارش جماران؛ "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی شنبه شب گفت: ارتش اسرائیل منتظر چراغ سبز من است تا عملیات نظامی در غزه را شروع کند.

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی "آی ۲۴" رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در دیدار با هیأت اطلاعاتی مصر تهدید کرد؛ در صورتی که حماس به آتش بس پایبند نباشد، این عملیات برایشان درد آور خواهد بود.

وی با تروریست خواندن گروه‌های مقاومت فلسطین و بیان آنچه وی عملیات حذف "چهره‌های سرشناس تروریست" در غزه خواند، افزود: این عملیات در گذشته متوقف نشده و در آینده نیز پایان نخواهد یافت و این موضوع بخشی از عملیات نظامی تل آویو در غزه است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: حماس در تنش‌های اخیر از مصر خواست که برای کنترل شرایط، پادرمیانی کند و ادامه تنش آفرینی آنها در جنوب (اسرائیل)، مرا بر آن داشت تا تصمیم جدی اتخاذ کنم.

نتانیاهو خطاب به هیأت مصری افزود: در آن زمان من میانجیگری مصر، سازمان ملل متحد و حتی قطر را تا تحقق تمامی اهدافم نپذیرفتم.

وی با بیان اینکه اجازه نخواهد داد پولی برای جنبش حماس به غزه منتقل شود، این تصمیم را برگشت ناپذیر است.

پیش از این "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دیدار با هیأت اطلاعاتی مصر گفته بود که مقاومت تنها شکسته شدن محاصره نوار غزه را می‌پذیرد.

در همین حال ""عبداللطیف القانوع" سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد، در روزهای آینده شاهد سفر هیأت‌های قطری و سازمان ملل متحد خواهیم بود تا اجرای بندهای آتش بس و لغو محاصره نوار غزه را پیگیری کنند.

به گفته القانوع، هیأت مصری به آنها اطلاع داده که رژیم صهیونیستی بر تعهد به اجرای بندهای آتش بس تأکید کرده است.

هیأت اطلاعاتی مصر به ریاست "أیمن بدیع" و با حضور "احمد عبدالخالق و العمید تامر" روز جمعه از گذرگاه "بیت حانون" وارد غزه شدند تا با طرفین درگیر در خصوص بندهای آتش بس رایزنی کنند.

رژیم صهیونیستی و در سایه فشارهای افکار عمومی جهان و به دنبال تلفات زیاد سرانجام ناگزیر شد در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی با گروه‌های مقاومت فلسطین و میانجی گری مصر و سازمان ملل متحد به آتش بس تن دهد.

براساس این توافق مقرر شد، محاصره چندین ساله نوار غزه در مقابل توقف راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت در نزدیکی مرز سرزمین‌های اشغالی کاهش پیدا کند، اما رژیم تل آویو تاکنون به بندهای آتش بس متعهد نبوده و اقدامی در جهت کاهش محاصره این باریکه انجام نداده است.

راهپیمایی "بزرگ بازگشت" ۳۰ مارس سال ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۹۷) در واکنش به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس توسط ترامپ آغاز شد و در جریان آن تاکنون صدها فلسطینی شهید و بیش از ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

رژیم صهونیستی بیش از ۱۱ سال است که غزه را در محاصره قرار داده و رفت و آمدها و ورود و خروج کالا را با محدودیت و ممنوعیت رو به رو کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.