سعیدی خطیب جمعه قم گفت: دوم اینکه دشمن می‌خواهد احساسات مردم را برانگیزد و مردم را به آن مشغول کند و با حساس کردن فضای دینی جامعه و بحرانی نشان دادن آن، متدین‌ها را به واکنش‌های انفعالی و هیجانی وادار کند و مردم راه به جان هم اندازد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، خطیب جمعه قم گفت: دشمن می‌خواهد احساسات مردم را برانگیزد و با حساس کردن فضای دینی جامعه و بحرانی نشان دادن آن، متدین‌ها را به واکنش‌های انفعالی و هیجانی وادار کند و مردم راه به جان هم اندازد.

سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه قم که دوم دی ۱۴۰۱ در مصلی قدس قم برگزار شد، با بیان اینکه دشمن در شرایط فعلی می‌خواهد با مقوله حجاب چند تیر بزند، عنوان کرد: اول اینکه دشمن می‌خواهد بی حجابی را نماد اعتراض ملی جلوه بدهد و آن را از مقوله فرهنگی و اجتماعی به مقوله سیاسی تبدیل کنند.

وی ادامه داد: دوم اینکه دشمن می‌خواهد احساسات مردم را برانگیزد و مردم را به آن مشغول کند و با حساس کردن فضای دینی جامعه و بحرانی نشان دادن آن، متدین‌ها را به واکنش‌های انفعالی و هیجانی وادار کند و مردم راه به جان هم اندازد.

وی با بیان اینکه دشمن این حربه بی حجابی را از ۳۰ سال قبل برای تهاجم و شبیه خون فرهنگی در برنامه‌های خود داشته است، بیان کرد: متاسفانه هیچگاه این حربه دشمن از سوی دستگاه‌های ذیل ربط جدی گرفته نشده است و نتیجه آن وضع کنونی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان چند ماه قبل رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب بیان کردند که دعوا بر سر با حجاب و بد حجاب و یا از بین رفتن یک دختر جوان نیست بلکه بحث بر سر اصل استقلال، ایستادگی و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است.

وی اضافه کرد: بر اساس گفته رهبر معظم انقلاب، دشمن می‌خواهد ما را به خطای راهبردی در تشخیص اولویت‌های کشور، نظام و ملت ایران مبتلا کند تا مسئله اهم بین مسئله مهم گم شود و موضع گیری غلط کنیم.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) ادامه داد: با توجه به نقشه دشمن باید در این شرایط کاملا هوشمندانه رفتار کنیم و از هر سخن و یا موضعی که به نفع دشمن و یا تکمیل کننده نقشه دشمن است، پرهیز کنیم.

خطیب جمعه قم افزود: دقت و تامل حضرت زهرا (س) در آن ایام درس لحظه شناسی را به ما می‌دهد و اولویت قیام حضرت زهرا (س) حفظ وحدت امت بود و در کشور ما نیز اولویت با حفظ وحدت کلمه است و قدرت ملت ما نیز در اتحاد مردم با مسئولین و مسئولین با مردم است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدا حرم شاهچراغ بیان کردند که این حادثه در تاریخ ماندنی خواهد شد تاکید کردند که دستگاه‌های فرهنگی و هنری باید این قضیه را مورد توجه قرار بدهند و به آیندگان منتقل کنند.

سعیدی در خطبه اول در رابطه با جریان شناسی عصر پیامبر (ص) با اشاره به تفسیر آیه ۶۱ سوره توبه عنوان کرد: خداوند در این آیه بیان می کند که پیامبر (ص) سخن همگان را می‌شنید اما منافقین از این امر ناراحت بودند.

وی ادامه داد: منافقین انتظار داشتند که پیامبر (ص) همه پیشنهادهای آن‌ها را بپذیرد؛ زیرا خود را عقل کل می‌دانستند؛ اما زمانی که دیدند پیامبر(ص) سخن همه را می‌شنود بیان می‌کردند او فقط گوش است و در شنیده ها تامل ندارد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد: شنیدن سخن دیگران به معنای پذیرش همه آن‌ها نیست و پیامبر (ص) گفتار همه را می‌شنید؛ اما در مقام جزم علمی، تکیه گاه قبول و عدم قبول وحی الهی بود و در مقام ترتیب اثر دادن و فقط سخنان مومنین را قبول می کردند.

وی با اشاره به اینکه شنیدن سخن همگان به نفع همه است، بیان کرد: شنیدن سخن همگان از ویژگی های جهانی پیامبر (ص) بود و پیامبر اکرم (ص) سخن همه را می‌شنیدند، آبروی کسی را نمی‌برد و در جامعه زمینه تنش و چالش را فراهم نمی‌کردند.

وی اظهار کرد: منافقین هم به شخصیت حقیقی و هم شخصیت حقوقی پیامبر (ص) اهانت می کردند و هم صدا با کفار و مشرکین می‌شدند، با این تفاوت که مشرکین و کفار صریحا رسالت و وحی پیامبر (ص) را زیر سوال می بردند؛ اما منافقین چون به ظاهر مسلمان بودند نمی‌توانستند مانند آن‌ها رفتار کنند به همین خاطر سخنانی بیان کردند که همان بار منفی را داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.