عبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز گفت: می‌خواهم از بانوان در ایران اسلامی تشکر کنم. بر اساس آمار، ۹۵ درصد بانوان ما اعتقاد به حجاب دارند. این نظر سنجی تکرار شد و مجدد به این نتیجه رسید.

به گزارش جماران؛ امام جمعه اهواز گفت: بحث بدحجابی و احیانا بی حجابی، پیامدهایی دارد و جایی که حجاب نباشد، خانواده متزلزل است.

به نوشته خبرگزاری موج خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز امروز ۲۴ تیر در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: شیطان، شش هزار سال خدا را عبادت کرد، اما در وجود او یک غده بدخیم به نام تکبر وجود داشت که آن عبادت‌ها نتوانست آن غده و بیماری را از بین ببرد. سجده بر آدم تلخ ترین فرمانی بود که شیطان از خدای متعال دریافت کرد و به دنبال آن، سوظن به خدای متعال پیدا کرد.‌ در زندگی ما نیز چنین است وقتی احکام الهی می‌رسد باید دقت کنیم در این دستورها، کدامش مانند سجده بر آدم که بر شیطان، گران آمد، برای ما نیز در زندگی فردی و اجتماعی‌مان تلخ است.

وی با بیان اینکه جامعه اسلام در دوره پیامبر(ص)، همه احکام و دستورات را پذیرفت، اما در مواجهه با یک دستور، دو دسته شدند، افزود: خداوند برای اعمال ولایت خود مجرا دارد و انبیا الهی مجرای ولایت الهی هستند. در سال حجه الوداع، مجرای ولایت بنا به فرمان خداوند به حضرت علی(ع) منتقل شد. دسته‌ای از بزرگان آن جامعه در مواجهه با اعلان ولایت در غدیر، به یاد کینه‌های گذشته افتادند و فرمان خدا را نپذیرفتند، اما دسته‌ای بصیر بودند و می‌دانستند حضرت علی (ع) کسی است که موانع را از فرا روی هدایت بشر برداشته است‌.

موسوی‌فرد در خطبه دوم نماز با اشاره به ایام عید غدیر و تبریک سالروز ولادت حضرت هادی(ع) و میلاد حضرت موسی بن جعفر(ع) اظهار کرد: در هفته‌های گذشته گفتم غدیر، پیام دارد و باید این پیام را به گوش جهانیان برسانیم. بستر حکومت جهانی امام عصر(عج) است‌. هر خانه‌ای در حد توان در این روز ولو با برافراشتن یک پرچم، ابراز محبت کند. اعمال با فضیلت عید غدیر، شامل روزه است که معادل کفاره شصت سال گناه است. گرچه اطعام هم ثواب دارد، می‌توان اطعام را با افطار همزمان کرد. دیگر اعمال این روز، غسل و هدیه دادن به مومنین است.

امام جمعه اهواز، با بیان این که زیارت جامعه کبیره، میراث گرانقدر امام هادی(ع) است، افزود: متن و تعابیر عرشی در این زیارت وحود دارد. اگر در این زیارت تدبر کنیم، می‌شود ادعا کرد این زیارت، تفسیر قرآن ناطق است. از کارکردهای زیارت جامعه کبیره، توجه به نقش ائمه در آغاز و انجام خلقت، بارش رحمت الهی به واسطه حجت‌های الهی، پابرحایی آسمان‌ها غم و غصه زدایی از چهره بشریت، گشایش گرفتاری‌ها، خوشبختی به ولایت ائمه، آشنایی با راه رسیدن به رضوان الهی، رهایی از خواری و ذلت، سختی و غم، رهایی از دوزخ و حل مشکلات و ساماندهی مسائل مادی و معنوی انسان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان گفت: ۲۱ تیر، روز عفاف و حجاب بود. می‌خواهم از بانوان در ایران اسلامی تشکر کنم. بر اساس آمار، ۹۵ درصد بانوان ما اعتقاد به حجاب دارند. این نظر سنجی تکرار شد و مجدد به این نتیجه رسید. نمی‌خواهیم بگوییم وقتی کسی بد پوشش است، خدایی ناکرده بی عفت است. این هنر ما است که حجاب را جا بیندازیم. از بانوان در کل کشور تشکر می‌کنم. بحث بدحجابی و احیانا بی حجابی، پیامدهایی دارد و جایی که حجاب نباشد، خانواده متزلزل استیج بی حجابی منجر به بی‌دینی، لاابالی گری و خالی شدن از ارزش های انسانی می‌شود. فرد بد حجاب، ابزار تبلیغ کالای دشمن می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.