نادری معاون امور صنعتی وزارت دفاع گفت: آسمان ایران به گونه‌ای نیست که به راحتی قابل نفوذ باشد و یک پرنده دشمن بتواند وارد بشود و هیچ‌یک از سیستم های شناسایی ما متوجه نشوند. ما توانستیم روی پرنده‌های شناسایی دشمن در فاصله 400 کیلومتری اخلال ایجاد کنیم؛ دشمن هم می‌داند که این دانش در صنعت دفاعی جمهوری اسلامی به دست آمده و نهادینه شده است.

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، معاون امور صنعتی وزارت دفاع گفت: ما توانستیم روی پرنده‌های شناسایی دشمن در فاصله ۴۰۰ کیلومتری اخلال ایجاد کنیم؛ دشمن هم می‌داند که این دانش در صنعت دفاعی جمهوری اسلامی به دست آمده و نهادینه شده است.

افشین نادری شریف معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع در گفتگویی با اشاره به توانمند‌های صنایع دفاعی کشور گفت: نیروهای مسلح طی سال های اخیر در حوزه پدافند هوایی و جنگ الکترونیک دستاوردهای خیلی خوبی داشته‌اند.

وی افزود: دشمن روی تسخیر آسمان سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده و نقطه برتری خود را در آسمان جستجو می کند؛ در راهبردهای دکترین دفاعی دشمن این است که اگر بتواند آسمان را تسخیر کند، احتمال پیروزی بیشتر خواهد بود؛ دشمنان روی این مسئله مانور می دهند و چندی پیش هم رژیم اشغالگر قدس ادعای بی اساس کرده که در آسمان ایران نفوذ کرده است.

نادری ادامه داد: آسمان ایران به گونه‌ای نیست که به راحتی  قابل نفوذ باشد و یک پرنده دشمن بتواند وارد بشود و هیچ‌یک از سیستم های شناسایی ما متوجه نشوند. ما توانستیم روی پرنده‌های شناسایی دشمن در فاصله 400 کیلومتری اخلال ایجاد کنیم؛ دشمن هم می‌داند که این دانش در صنعت دفاعی جمهوری اسلامی به دست آمده و نهادینه شده است.

معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع تصریح کرد: برای کشور ما عزت آفرین است که کشورهای صاحب تکنولوژی، درخواست خریداری سامانه‌های دفاعی ما را دارند و درخواست انتقال تکنولوژی دارند که این حکایت از پیشرفت صنعت دفاعی در طراحی، ساخت و خودکفائی سامانه‌های دفاعی دارد.

وی با اشاره به تبلیغات منفی رسانه‌های بیگانه درباره کیفیت تسلیحات ایرانی اظهار داشت: این موضوع که دشمن مطرح می‌کند عمدتا بر روی سامانه‌های پهپادی ما است. دشمن توان موشکی ما را پذیرفته بود اما در عرصه پهپادی انتظار نداشت که با این تحریم‌ها ما به پیشرفت‌های اساسی رسیده باشیم. بخشی از این موضوع را در درگیری با داعش حس کرد، اما ما هیچ وقت در توسعه صنایع خود متوقف نبوده و فراتر از آن هم قدم  می‌برداریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.