جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا ادعا کرد: آمریکا در حال حاضر اساسا تلاش برای مذاکره با ایران را به دلیل عرضه پهپاد به روسیه کنار گذاشته است. ما در حال حاضر روی دیپلماسی متمرکز نیستیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران به صراحت اعلام کرد: آمریکا در حال حاضر اساسا تلاش برای مذاکره با ایران را به دلیل عرضه پهپاد به روسیه کنار گذاشته است.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن هنوز روی مذاکرات با ایران متمرکز نیست.

آمریکا که پیش از این اعلام کرده بود روی ناآرامی ها در ایران متمرکز است و مذاکرات در دستور کارش نیست، این بار، ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه را بهانه کرد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران به صراحت اعلام کرد: آمریکا در حال حاضر اساسا تلاش برای مذاکره با ایران را به دلیل عرضه پهپاد به روسیه کنار گذاشته است.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: ما در حال حاضر روی دیپلماسی متمرکز نیستیم.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: بازگشت به برجام بسیار دور به نظر می رسد.

کربی در تداوم حمایت از ناآرامی ها ایران مدعی شد تمرکز کنونی ما پاسخگو کردن ایران نسبت به شیوه برخوردش با معترضان است.

 

ادعای کاخ سفید: نظامیان ایران برای کمک به روسیه در کریمه حضور دارند

ایالات متحده روز پنج‌شنبه ادعا کرد که نظامیان ایران برای کمک به روسیه در کریمه حضور دارند. بر اساس بیانیه کاخ سفید، نیروهای ایرانی برای کمک کردن به روسیه در استفاده از پهپاد‌های «انتحاری» علیه اوکراین، به این منطقه اعزام شده‌اند.

طبق گزارش یورونیوز، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در جریان یک کنفرانس در کاخ سفید این ادعا را مطرح کرد؛ با این وجود گفت که از تعداد نیروهای ایرانی حاضر در کریمه اطلاعاتی ندارد.

کربی همچنین افزود که پرسنل ایرانی حاضر در کریمه، عمدتا در فعالیت‌های آموزشی مشغولند و پشتیبانی‌های فنی ارائه می‌دهند و روس‌ها نیز کار هدایت پهپادها را برعهده دارند و به این ترتیب آسیب قابل توجهی به زیرساخت‌های اوکراین وارد کرده‌اند.

او گفت: «تهران اکنون بطور مستقیم در این جنگ مشارکت دارد و از طریق تهیه سلاح، بر غیرنظامیان و زیرساختهای غیرنظامی اوکراین تاثیر می‌گذارد. ایالات متحده از همه ابزارها برای اعمال فشار، بازدارندگی و مقابله با اقدامات ایران در تامین مهمات علیه مردم اوکراین استفاده خواهد کرد و ما به اجرای قوی همه تحریم‌های آمریکا علیه تجارت تسلیحات روسیه و ایران ادامه خواهیم داد.»

شبه‌جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط روسیه اشغال شد. پیش از این غرب ایران را متهم کرده بود که پهپاد و موشک در اختیار روسیه قرار داده است تا از آن در جنگ اوکراین استفاده کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.