لیز تراس نخست وزیر انگلیس با انتشار تصویری از این دیدار در حساب توئیتری خود نوشت که در این دیدار دو طرف پیرامون تقویت روابط دو جانبه از جمله پیشرفت در زمینه حصول توافق تجارت آزاد رایزنی کردند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، «لیز تراس» و «یائیر لاپید» نخست وزیران انگلیس و رژیم صهیونیستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ملاقات و درباره ایران گفت‌وگو کردند.

لیز تراس با انتشار تصویری از این دیدار در حساب توئیتری خود نوشت که در این دیدار دو طرف پیرامون تقویت روابط دو جانبه از جمله پیشرفت در زمینه حصول توافق تجارت آزاد رایزنی کردند.

تراس اتحاد میان دو طرف را برای مقابله با روسیه، تضمین امنیت بلندمدت در خاورمیانه و آنچه «مهار تهدید ناشی از ایران» خواند حیاتی دانست.

لاپید هم در توئیتی از تمایل تراس برای انتقال سفارتخانه این کشور به قدس، شهری که او پایتخت اسرائیل نامید خبر داد و نوشت: ما به تقویت مشارکت میان دو کشور ادامه می‌دهیم.

در همین پیوند روزنامه دیلی تلگراف نوشته است: لیز تراس در نظر دارد تا از دونالد ترامپ (رییس جمهوری سابق آمریکا) پیروی کرده و سفارت انگلیس در اسرائیل را به قدس منتقل کند.

این روزنامه انگلیسی در ادامه آورده است: تراس در زمان تصدی وزیر خارجه، در جریان رقابت برای رهبری حزب محافظه کار طی نامه‌ای این تعهد را به گروه «دوستان محافظه کار اسرائیل» (یک گروه در پارلمان انگلیس و وابسته به حزب محافظه کار) داده است. تراس گفت که اهمیت و حساسیت در مورد این مکان را درک می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.