یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که سیاست ما در رابطه با توافق هسته‌ای ایران تداوم فشار برای ممانعت از امضای توافق است.

به گزارش جماران؛ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه رئیس موساد فردا به واشنگتن می رود "تا خطرات توافق هسته ای را شرح دهد" تاکید کرد که موضع تل آویو درخصوص این توافق تداوم فشار برای ممانعت از امضای آن است.

ایسنا به نقل از شبکه الجزیره نوشت: یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که سیاست ما در رابطه با توافق هسته‌ای ایران تداوم فشار برای ممانعت از امضای توافق است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که رئیس سازمان جاسوسی این رژیم(موساد) فردا راهی واشنگتن خواهد شد تا موضع تل آویو درخصوص "خطرات پنهان در توافق هسته‌ای ایران" را به آمریکایی شرح دهد.

وی همچنین گفت که این رژیم کمپین گسترده‌ای برای ممانعت از امضای توافق هسته‌ای میان ایران و ابرقدرت ها به راه انداخته است.

لاپید همچنین گفت که واشنگتن ملاحظات تل آویو درخصوص متن توافق هسته‌ای را درنظر گرفته است.

پیش از این یائیر لاپید در گفت‌وگویی با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص تلاش‌ها برای بازگشت به توافق هسته‌ای برجام صحبت کرده بود.

بنا بر اعلام کاخ سفید، طرفین گفت‌وگوی طولانی درخصوص مذاکرات جاری برای بازگشت به توافق هسته‌ای و "تلاش‌های متعدد برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای" داشتند.

این دو همچنین درخصوص رویدادهای اخیر و آنچه که "حملات تروریستی ایران در خاورمیانه و ورای آن" خوانده شد به گفت‌وگو پرداختند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران بامداد روز جمعه از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داد.

ناصر کنعانی تصریح کرد: پس از دریافت پاسخ آمریکا، تیم کارشناسی جمهوری اسلامی ایران آن را به دقت مورد بررسی قرار داده و پاسخ‌های ایران پس از ارزیابی در سطوح مختلف، تدوین و پنج‌شنبه شب به هماهنگ‌کننده تحویل داده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.