نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: در ماه‌های اخیر ما گفت‌وگوهای فشرده‌ای با این تروئیکای اروپایی داشتیم و اطلاعات به‌روز شده‌ای در رابطه با فعالیت‌ها در مراکز هسته‌ای ایران در اختیارشان قرار دادیم.

به گزارش جماران؛ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست کابینه این رژیم از همسویی اروپا با آمریکا در رابطه با توافق هسته‌ای ایران تشکر کرد.

ایلنا به نقل از جوئیش‌پرس نوشت: «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر اسرائیل، امروز –یکشنبه- به کابینه این ژریم گفت که کشورهای عضو تروئیکای اروپایی روز گذشته در همسویی با ایالات متحده اعلام کردند که توافق هسته‌ای با ایران در آینده نزدیک صورت نخواهد گرفت و پرونده‌هایِ بازِ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در رابطه با ایران بسته نخواهند شد.

وی  با بیان اینکه من از فرانسه، بریتانیا و آلمان برای موضع محکمی که در این رابطه اتخاذ کردند تشکر می‌کنم، مدعی شد: در ماه‌های اخیر ما گفت‌وگوهای فشرده‌ای با این کشورها داشتیم و اطلاعات به‌روز شده‌ای در رابطه با فعالیت‌ها در مراکز هسته‌ای ایران در اختیارشان قرار دادیم.

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین اعلام کرد: «بعد از ظهر امروز به آلمان سفر خواهم کرد و با اولاف شولتز صدراعظم این کشور دیدار می‌کنم. هدف این سفر، هماهنگ کردن مواضع در رابطه با مسائل هسته‌ای و نهایی کردن جزئیات اسناد استراتژیک، اقتصادی و همکاری‌های امنیتی است که به امضاء خواهیم رساند.»

لاپید با «اولاف شولتز»، صدراعظم، «فارنک-والتر اشتنمایر»، رئیس‌جمهوری و «آنالنا بائربوک»، وزیر خارجه، دیدار خواهد کرد تا بر اساس ادعای خودش نگرانی‌های اسرئیل در رابطه با احیای توافق هسته‌ای با ایران را به اطلاع‌شان برساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.