ابوالحسن مهدوی امام جمعه اصفهان گفت: برخی می‌گویند توافقات حاصل شده است و این در حالی است که به نظر ما عمده عدم توافقات صورت گرفته است، گفته شده همه تحریم‌ها باید لغو شود، ایران باید راستی آزمایی کند و در نتیجه ایران تضمین دهد که در هر سه مرحله ایراد وجود دارد.

به گزارش جماران؛ به نقل از مهر، امام جمعه اصفهان گفت: آمریکا تحریم‌ها را به صورت کامل لغو نخواهد کرد ممکن است بخشی از تحریم‌ها را بر دارد اما برای ان شرایطی را قرار می‌دهد که همواره ابراز تهدید را داشته باشد.

سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به اهمیت نماز جمعه اظهار داشت: افرادی که به خوبی موضع دین را درک کرده‌اند در نماز جمعه حضور می‌یابد.

وی در ادامه در خصوص برجام افزود: برخی می‌گویند توافقات حاصل شده است و این در حالی است که به نظر ما عمده عدم توافقات صورت گرفته است، گفته شده همه تحریم‌ها باید لغو شود، ایران باید راستی آزمایی کند و در نتیجه ایران تضمین دهد که در هر سه مرحله ایراد وجود دارد.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: باید توجه داشت آمریکا تحریم‌ها را به صورت کامل لغو نخواهد کرد، ممکن است برخی از تحریم‌ها را لغو کند که در کنار آن نیز شرط می‌گذارد و تهدید می‌کند که دو مرتبه تحریم‌ها را بر می‌گرداند و می‌خواهد برجام دو و سه، برجام موشکی و برجام منطقه‌ای را به ایران تحمیل کند، همه باید توجه کنند که همه تحریم‌ها لغو شود.

وی در خصوص راستی آزمایی نیز تصریح کرد: باید توجه داشت که آیا واقعاً اروپایی‌ها حاضر هستند اگر نقض عهدی شد در آینده خود را مقصر بدانند و آیا حاضر هستند اگر آمریکا از برجام خارج شد او را مقصر بدانند.

مهدوی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی بر روند راستی آزمایی مجلس توجه داشته باشند، ادامه داد: ما نه به عهد و پیمان و نه به عدم عهد و پیمان اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در برجام اعتقاد نداریم اما ما عهد خود را نخواهیم شکست و ما باید به همه تعهدات خود پایبند باشیم.

وی گفت: از سوی دیگر باید منابع در اختیار ایران باشد تا محلی برای جبران خسارات وجود داشته باشند و مانند گذشته شکست نخوریم.

امام جمعه اصفهان در خصوص سفر شکست خورده بایدن به منطقه نیز افزود: بایدن در این سفر نتیحه‌ای نگرفت و موفق به افزایش صادرات نفت از کشورهای عربی نشد و ناتوی عربی نیز محقق نشد.

وی ادامه داد: افول و فروپاشی آمریکا و نابودی اسرائیل آرزوی همه ما ایرانیان است و امیدواریم هر چه زودتر این شرایط را شاهد باشیم.

مهدوی همچنین با اشاره به سفر پوتین به ایران و دیدار وی با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در هشت محور با پوتین سخن گفتند ضرورت عملیاتی شدن‌تفاهم‌نامه‌های کشور با روسیه، هشیاری روسیه در برابر سیاست‌های فریبکارانه غرب از جمله فروپاشی شوروی، لزوم همکاری بیشتر ایران و روسیه در زمینه حوادث جهانی، مخالفت با حمله نظامی به سوریه وبه ویژه شرق فرات، همکاری بیشتر اقتصادی دو طرف با توجه به رویدادهای جهانی و تقدیر از موضع اخیر رئیس‌جمهور روسیه در برابر صهیونیست‌ها از مهمترین نکاتی بود که در این دیدار مطرح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.