طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: برخی در بحث های تربیتی داشتن اولاد زیاد نگران هستند، که بی‌خود است، اگر پدر و مادر تربیت داشته باشند، اهل نماز و روزه و کار نیک باشند بچه هم درست تربیت می‌شود و اگر در این مورد کاستی وجود داشته باشد، بچه نزد برترین استاد اخلاق هم، تربیت یاد نمی‌گیرد، نتیجه هم این می‌شود که یک بچه به دنیا می‌آوردند و آن یکی هم لوس است و مشکلات بعدی به همراه می‌آورد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، طباطبایی‌نژاد گفت: کمک به فرزند که فقط با پول دادن به او نیست، همین توجه به داشتن خواهر و برادر هم نوعی توجه است.

سید یوسف طباطبایی‌نژاد، در خطبه‌های عبادی-سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به ویژگی‌ها و صفات مومن، اظهارکرد: مومن کسی است که در فضای مجازی آبروی دیگری را نبرد، بدون تحقیق حرفی به کسی نسبت ندهد و با دست و زبان خود باعث صدمه به مومن دیگری نشود.

وی با یادآوری مشکلات اقتصادی تاکید کرد: از این بحران اقتصادی همه آگاه هستیم، من می‌دانم، شما می‌دانید، دولت و ملت و مجلس هم می‌دانند، گاه آقایان نماینده هم حرف‌هایی می‌زنند، اما خطاب به آنها باید گفت چه طرحی دارید؟ اگر طرحی دارید برای بهبود شرایط مطرح کنید، آن هم برای جنگ اقتصادی که دشمن ۴۰ سال است علیه مردم و ملت ایران تحمیل کرده و در بحبحه‌ای که تبعات جنگ میان روسیه و اوکراین که هر دو از تامین کنندگان اصلی منابع غذایی هستند، شرایط را برای جهان سخت کرده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان خطاب به صاحب خانه‌ها ادامه داد: مراقب همسایه خود باشید، سعی کنید با همسایگان خود خوب رفتار کنید، اگر پیش خود بگویید امسال وضع اقتصادی بد است، بنابراین روی رهن و اجاره چیزی اضافه نمی‌کنم فکر می‌کنید خدا این عمل شما را نادیده می‌گیرد؟ اگر ذره ای شک داشته باشید، بدانید که مومن نیستید. من نمی‌گویم اجاره و رهن را کم کنید، می‌گویم زیاد نکنید و کمک کنید تا از این بحران هم مثل سایر بحران‌ها نجات پیدا کنیم.

طباطبایی‌نژاد روز نخست ماه ذی الحجه و سالگرد ازدواج حضرت فاطمه‌(س) و امیر المومنین علی(ع) را مورد توجه قرار داد و درباره موضوع فرزندآوری گفت: من کاری به این حرف هایی که درباره جوانی جمعیت می‌زنند ندارم، می‌گویم از زاویه دیگری به مسئله نگاه کنید، ممکن است یکی بگوید من یک فرزند دارم که حالا جوان است، او هم یک فرزند پیدا می‌کند که باز جوان است و کافی است، من اصرار ندارم جمعیت جوان بشود، هر چه می‌خواهد بشود، گرچه سیاست کلی جامعه به این سمت است، اما می‌شود به موضوع به شکل دیگری هم نگاه کرد.

وی ادامه داد: اینکه یک فرزند داشته باشید بدون اینکه خواهر یا برادر یا از آن سمت خاله یا عمو یا عمه نداشته باشد، زیبا نیست. فکر می‌کنید بچه احساس کمبود نمی‌کند؟ فکر می‌کنید چیزی در دلش نیست؟ تا کودک است با اسباب بازی سرگرم می‌شود بعد که بزرگ شد حسرت بر دلش می‌ماند، همه خانه خواهر و برادرهایشان می‌روند و او تنها است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان درباره تعداد فرزندان فاطمه زهرا (س) و حضرت علی(ع) را بهترین مدل برای فرزندآوری دانست و تصریح کرد: دو دختر و دو پسر؛ یعنی چهار فرزند بهترین شکل از فرزندآوری است؛ هم خاله دارند و هم عمو و هم عمه و هم دایی، کمک به فرزند که فقط با پول دادن به او نیست، همین توجه به داشتن خواهر و برادر هم نوعی توجه است.

طباطبایی‌نژاد خاطر نشان کرد: برخی در بحث های تربیتی داشتن اولاد زیاد نگران هستند، که بی‌خود است، اگر پدر و مادر تربیت داشته باشند، اهل نماز و روزه و کار نیک باشند بچه هم درست تربیت می‌شود و اگر در این مورد کاستی وجود داشته باشد، بچه نزد برترین استاد اخلاق هم، تربیت یاد نمی‌گیرد، نتیجه هم این می‌شود که یک بچه به دنیا می‌آوردند و آن یکی هم لوس است و مشکلات بعدی به همراه می‌آورد.

وی درباره خیرات و برکات پر شمار ماه ذی الحجه گفت: دعایی در مفاتیح مخصوص ۱۰ روز نخست ماه ذی الحجه است، دعایی که در آن گفته می‌شود، پروردگارا برمن فضیلت و

شرف بخشیدی که دیدن دوباره این ماه را بر من روزی دادی و خدایا تو را شکر می‌گویم که من را به این روزها دوباره رساندی.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با اشاره به برترین آیات و اتفاقات در این ماه گرامی ادامه داد: ایام ماه ذی‌القعده بسیار بزرگ است، عید قربان و غدیر در این ماه وجود دارد، نزول آیات مباهله و اطاعت در روزهای بیست و چهارم و بیست و پنجم این ماه اتفاق افتاده است، همچنین نزول سوره «هل اتی» نیز در همین ماه بوده است، انجام اعمال این ماه عزیز را به همه مسلمانان توصیه می‌کنم

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.