الکاظمی نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: عراق نه امروز و نه فردا در هیچ‌یک از محورها یا ائتلاف‌های نظامی قرار نخواهد گرفت و همچنین نقطه آغازی برای تهدید هیچ یک از کشورهای همسایه نخواهد بود.

به گزارش جماران؛ نخست‌وزیر عراق با اعلام این‌که در نشست جده موضوع عادی‌سازی با رژیم اسراپیل بررسی نمی‌شود، تأکید کرد که عراق وارد هرگونه محور یا ائتلاف نظامی نخواهد شد.

طبق گزارش العالم، "مصطفی الکاظمی"، امروز پیش از سفر به عربستان سعودی به منظور مشارکت در نشست جده، گفت: این نشست چشم‌انداز همکاری در پرونده‌های انرژی، تغییر آب و هوایی و جنگ روسیه- اوکراین مورد بررسی و رایزنی قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه سیاست عراق به صفر رساندن مشکلات و دستیابی به تعادل در روابط است، افزود: تلاش‌هایی برای اایجاد تشویش در بازیابی نقش منطقه‌ای عراق صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: عراق نه امروز و نه فردا در هیچ‌یک از محورها یا ائتلاف‌های نظامی قرار نخواهد گرفت و همچنین نقطه آغازی برای تهدید هیچ یک از کشورهای همسایه نخواهد بود.

الکاظمی اشاره کرد که کنفرانس جده هرگز موضوع عادی‌سازی را مورد بحث قرار نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد که با "جو بایدن" رئیس‌جمهور آمریکا درباره پرونده توافقنامه راهبردی در جنبه‌های بهداشتی و اقتصادی گفت‌وگو خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا امروز در پایان سفر به سرزمین‌های اشغالی، وارد عربستان سعودی شد. او در این سفر با در نشستی که در جده با حضور سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس به اضافه مصر، اردن و نخست‌وزیر عراق برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.