یک نظرسنجی جدید از آژانس تحقیقاتی «اینفوساپینس» نشان داد: ۵۹ درصد مردم اوکراین معتقدند جنگ در ماه‌های آینده ادامه می‌یابد و ۹۳ درصد نیز معتقدند که بر روسیه پیروز خواهند شد.

خارکف، اوکراین / مردم محلی برای توزیع غذا در مرکز اجتماعی روستای مالا روهان، در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین جمع شده اند. عکس: REUTERS

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، یک نظرسنجی جدید نشان داد: ۵۹ درصد مردم اوکراین معتقدند جنگ در ماه های آینده ادامه می یابد و ۹۳ درصد نیز معتقدند که بر روسیه پیروز خواهند شد.

روزنامه روسی «پراوادا» در مطلبی تحت عنوان «نظر اوکراینی ها درباره زمان پایان جنگ چیست؟» نوشت: در این نظرسنجی، جامعه شناسان از مردم اوکراین پرسیده اند از نظر آنها، کی جنگ ممکن است پایان یابد.

براساس گزارش آژانس تحقیقاتی «اینفوساپینس»، ۵۹ درصد از پاسخ دهندگان معتقد هستند که جنگ برای ماه های متمادی و حتی بیشتر ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که سه هفته قبل، فقط ۴۸ درصد پاسخ دهندگان معتقد بودند جنگ ادامه خواهد داشت.

جامعه شناسان معتقدند اوکراینی ها باوجود اعتقاد به پیروزی در جنگ، پایان یافتن آنرا سریع و سهل نمی دانند.

در مجموع، اوکراینی ها گمانه های زیر را درباره طول زمان جنگ مطرح کردند: تقریبا چهار درصد پیش بینی کردند که جنگ یک هفته دیگر پایان می یابد؛ ۲۸ درصد پیش بینی کردند چند ماه، ۲۱ درصد پیش بینی کردند که از ۶ ماه تا یکسال و ۱۰ درصد پیش بینی کردند که جنگ بیش از یکسال طول می کشد.

۲۰ درصد پاسخ دهندگان نیز قادر به پاسخ گویی نبودند یا از پاسخ به سئوالات خودداری کردند.

۹۳ درصد اوکراینی هایی که در این نظرسنجی مورد سئوال قرار گرفته اند، معتقدند که بر روسیه پیروز خواهند شد.

این نظرسنجی که هزار و ۳۴ نفر به آن پاسخ داده اند بین ۱۸ تا ۱۹ آوریل ۲۰۲۲ انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.