با هوشیاری زائران و تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش جماران؛ روابط عمومی آستان قدس رضوی اعلام کرد: همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش دو طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم بافردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

با هوشیاری زائران و تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.

آستان قدس رضوی ضمن محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا علیه السلام و روحانیت معزز، موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رساند.

 

 

فیلمی از لحظه دستگیری ضارب دو طلبه در حرم مطهر رضوی

 

 

 جزئیات جدید درباره طلبه‌هایی که در صحن رضوی مورد حمله قرار گرفتند

این ۳ طلبه از طلاب جهادی و مخلصی بودند که سالهاست برای محرومیت زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت هستند.

آنها در راه جلسه گروه‌های جهادی حاشیه شهر مشهد برای هماهنگی فعالیتهای ماه رمضان بودند.

یکی از طلاب با زبان روزه بعد از زیارت حضرت رضا در صحن جامع به شهادت رسید و دو نفر دیگر در بیمارستان هستند./ایران 

 

دستگیری ۵ نفر در رابطه با حادثه مشهد

دادستان مشهد گفت: ۵ نفر درخصوص حادثه امروز تعرض به چند طلبه دستگیر شدند. یک نفر ضارب و ۴ نفر مظنون به همکاری با او بودند.

 

جزئیات حادثه حرم مطهر رضوی از زبان استاندار خراسان رضوی/ یک فوتی مورد تایید است

استاندار خراسان رضوی به ایرنا گفت: حدود ساعت ۱۴ امروز یک فرد مسلح به سلاح سرد، سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌ را مورد تعرض قرار می‌دهد که یک نفر از آنها به علت شدت جراحات وارده در همان لحظه جان خود را از دست می‌دهد.

۲ نفر دیگر از مجروحان این حادثه به بیمارستان منتقل می‌شوند که وضعیت یک نفر از آنها وخیم گزارش شده است و اکنون تحت مراقبت‌های ویژه  قرار دارد.

ضارب در همان لحظات اولیه از سوی عوامل انتظامی یگان حفاظت از حرم مطهر و مردم حاضر در صحنه، دستگیر شده و اکنون این فرد در اختیار عوامل امنیتی برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه قرار دارد.

با توجه به اینکه عامل این حادثه در اختیار عوامل امنیتی قرار دارد، جزئیات حادثه تعرض به زائران رضوی پس از بررسی‌های اولیه، به زودی اطلاع‌رسانی و در اختیار رسانه‌ها و مردم عزیز کشورمان قرار خواهد گرفت.

 

حال ۲ طلبه مصدوم رو به بهبود است

رئیس ستاد حاشیه شهر مشهد به فارس گفت: ۲ طلبه مصدوم حادثه امروز مشهد در بخش ریکاوری بعد از عمل جراحی هستند و خطر از آن‌ها رفع شده است.

 

 

روایت استاندار از انگیزه فردی که به طلبه ها حمله کرد

استاندار خراسان رضوی گفت: در پی حادثه ظهر امروز در حرم مطهر رضوی متاسفانه یکی از روحانیان که با چاقو مضروب شده بود به شهادت رسید و دو روحانی دیگر در بیمارستان بستری شدند، که حال یکی از آنها وخیم است.

در پی این اتفاق ، فرد ضارب با کمک زائران و توسط ماموران حاضر درصحنه  دستگیر شد و تحقیقات از وی درحال انجام است.

در بررسی های اولیه مشخص شد ضارب تحت تاثیر القائات استکبار جهانی و جریانهای تکفیری این اقدام را انجام داده است.

سه نفر روحانی که مورد حمله این فرد قرار گرفتند از فعالین و جهادگران اجتماعی و فرهنگی  بودند که در مناطق  محروم اقدامات جهادی  را انجام می دادند.

ضمن محکومیت این اقدام جنایتکارانه و هتک حرمت حرم مطهر رضوی(ع) و روحانیت معظم، از درگاه خداوند متعال برای خانواده روحانی شهید صبر جمیل و برای دو روحانی که در بیمارستان بستری هستند شفای عاجل مسألت دارم. / صدا و سیما

 

حال دو مصدوم حادثه حرم رضوی پایدار است

بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: در حادثه سوء قصد به سه روحانی در حرم رضوی یک نفر به شهادت رسید و دو مصدوم دیگر به بیمارستان منتقل شدند که خوشبختانه در وضعیت پایداری قرار دارند.

تحقیقات در خصوص این پرونده ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی در خصوص چرایی حادثه، هویت مقتول و دستگیرشدگان با تکمیل شدن اطلاعات متعاقبا اعلام خواهد شد./ ایرنا

 

 بیانیه سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی در خصوص حادثه امروز حرم رضوی

سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی در خصوص حادثه امروز حرم رضوی بیانه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان فردی با هویت و ملیت معلوم اقدام به حمله با سلاح سرد به سه روحانی کرد که منجر به شهادت یک نفر و زخمی شدن ۲ نفر دیگر شد.

لازم به ذکر است فرد ضارب بلافاصله توسط عوامل امنیتی دستگیر شده و تحقیقات در این خصوص در حال انجام است.

نظر به اهمیت و حساسیت‌های موجود در پرونده و ادامه بازجویی‌های تخصصی از نامبرده توصیه می‌شود از هرگونه گمانه‌زنی‌های نامعتبر در این خصوص پرهیز شود./ ایسنا

 

ضارب ۳ روحانی در حرم رضوی از اتباع خارجی است

محمد حسین دورودی، دادستان مشهد: پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

ضارب ۳ روحانی در صحن پیامبر اعظم (ص) به همراه همدستانش دستگیر شده و پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

بازپرس ویژه قتل که تحقیقات اولیه خود را آغاز کرده است، عنوان کرد: ضارب فردی با تبعه خارجی است./ صداوسیما

 

استاندار: ترور در حرم رضوی با برنامه‌ریزی قبلی بوده است

نظری، استاندار خراسان رضوی گفت: دو مجروح دیگر وضع مناسبی دارند. بر اساس گفته های مسئولین امنیتی، ضارب دارای تفکرات تکفیری و استکبار جهانی بوده است. 

این مسئله محرز است. بنظر می‌رسد با توجه به اندیشه و افکارش اقدام را با برنامه ریزی قبلی انجام داده. اما مشخص نیست عواملی در پشت صحنه به او کمک می کردند یا نه. این موضوع در حال بررسی است.

افراد مشکوک در محل وقوع حادثه دستگیر شدند. اما اطلاعات دیگری فعلا ندارم.

سلاح سرد جاسازی شده بود و با این روش سلاح را وارد حرم کرده است.

 

 

 دستور رئیسی برای رسیدگی به حادثه حمله به سه روحانی در مشهد

 

رئیس جمهور، وزارت اطلاعات را مکلف کرد با همکاری همه نهادهای ذی‌صلاح به سرعت تمامی عوامل مؤثر حادثه روز گذشته مشهد را شناسایی و تحت تعقیب قرار داده و نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

سید ابراهیم رئیسی در پیامی ضمن محکومیت حادثه روز گذشته در حرم مطهر امام رضا (ع) و تسلیت شهادت مظلومانه حجت‌الاسلام والمسلمین اصلانی، تاکید کرد: قطعاً این حادثه ناگوار که به دست یکی از عناصر منحرف و تحت تأثیر گروه‌های تکفیری آمریکایی صورت گرفته است باعث وحدت و انسجام بیشتر از پیش علاقه‌مندان به اسلام و ایران اسلامی می شود.

متن پیام رئیس جمهور بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه دیروز در آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام که مأمن تمامی انسان‌های آزاده جهان فارغ از هرگونه دین و مذهب است و موجب شهادت مظلومانه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اصلانی و مجروحیت دو طلبه عزیز جهادگر شد؛ باعث تأثر و جراحت قلبی اینجانب و همه محبان این امام رئوف گردید.

ایشان از مبلغان جهادی اسلام ناب بود که مستضعفان شیعه و اهل سنت حاشیه شهر مشهد مقدس، مجاهدت‌های ایشان را از نزدیک دیده بودند.

قطعاً این حادثه ناگوار که به دست یکی از عناصر منحرف و تحت تأثیر گروه‌های تکفیری آمریکایی صورت گرفته است باعث وحدت و انسجام بیشتر از پیش علاقه‌مندان به اسلام و ایران اسلامی شده و رسوایی جریان‌های انحرافی را به همراه خواهد داشت. وزارت اطلاعات با همکاری همه نهادهای ذی‌صلاح موظفند به سرعت تمامی عوامل مؤثر این حادثه را شناسایی و تحت تعقیب قرار داده و نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

اینجانب شهادت مظلومانه ایشان را به خانواده معظم شهید بزرگوار، همراهان و دوستان ایشان و حوزه علمیه خراسان تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال، علو درجات ایشان و سلامتی و شفای دو عزیز دیگر مجروح این حادثه را خواستارم.

سیدابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

***

قالیباف: جنایت رخ داده در مشهد سریعا پیگیری و عوامل داخلی و خارجی آن ریشه‌یابی شوند

​رئیس مجلس با اشاره به جنایت رخ داده در مشهد و شهادت یک روحانی فعال و جهادی خطاب به مسؤولان مربوطه گفت: ضروری است که این موضوع پیگیری شده و عوامل داخلی و خارجی آن ریشه‌یابی شوند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 17 فروردین) در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: جنایت رخ داده در حرم مظهر رضوی را محکوم می‌کنم و در ابتدا این حادثه ناگوار را تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد:‌شهادت روحانی فعال و جهادی حجت‌الاسلام اصلانی که در مناطق محروم و سایر مناطق به مردم خراسان و به ویژه مشهد خدمات‌رسانی می‌کرد را تسلیت می‌گویم و برای سایر مجروحین آرزوی شفا دارم.

رئیس مجلس تصریح کرد:‌مسؤولان مربوطه باید سریعا این اتفاق را رسیدگی کرده و ضروری است که پیگیری‌ها و ریشه‌یابی‌های سریعی در خصوص عوامل داخلی و خارجی این حادثه صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
24 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.