ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده نازنین زاغری و انوشه آشوری، دو محکوم امنیتی که امروز آزاد شدند توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش جماران؛ سخنگوی قوه قضائیه گفت: خانم نازنین زاغری به اتهام جاسوسی برای سرویس جاسوسی کشور انگلیس به چهار سال حبس محکوم شده بود که مدت مجازاتش را به صورت کامل کشیده و حبسش به اتمام رسیده است و بر همین اساس ممنوع الخروجی وی لغو و چندی پیش آزاد شده است.

ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده نازنین زاغری و انوشه آشوری، دو محکوم امنیتی که امروز آزاد شدند، گفت: خانم نازنین زاغری به اتهام جاسوسی برای سرویس جاسوسی کشور انگلیس به چهار سال حبس محکوم شده بود که مدت مجازاتش را به صورت کامل کشیده و حبسش به اتمام رسیده است و بر همین اساس ممنوع الخروجی وی لغو و چندی پیش آزاد شده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: وی پرونده‌ دیگری نیز دارد که در آن محکوم به یک سال حبس شده ولی این پرونده تاکنون به اجرا گذاشته نشده است.

خداییان همچنین در مورد وضعیت قضایی پرونده انوشه آشوری اظهار کرد: آقای انوشه آشوری، به اتهام همکاری با سرویس‌های امنیتی کشورهای بیگانه و به جرم جاسوسی  به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود و حدود ۴ سال و ۷ ماه از مدت محکومیتش سپری شده که تقاضای آزادی مشروط کرد.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: وی به عنوان دست مزد مبالغی را از سرویس‌های جاسوسی بیگانه اخذ کرده بود که این مبالغ نیز از وی دریافت شد، لذا با توجه به شرایط سنی و جسمی دادگاه با آزادی مشروط ایشان موافقت و مورد رأفت حکومت اسلامی قرار گرفت و آزاد گشته است.

 

لندن: پرداخت بدهی خود به ایران را در اولویت قرار داده‌ایم

وزیر خارجه انگلیس گفت این کشور پرداخت بدهی خود به ایران را در اولویت قرار داده و به دنبال راه‌هایی برای پرداخت آن بوده است.

«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس امروز (چهارشنبه) گفت که این کشور به دنبال راه‌هایی برای پرداخت بدهی تاریخی ۵۲۲ میلیون دلاری (۴۰۰ میلیون پوندی) خود به ایران است و افزود نمی‌گوید که آیا به راهی برای پرداخت رسیدند یا خیر.

وی به «اسکای نیوز» گفت: «ما پرداخت بدهی به ایران را در اولویت قرار داده‌ایم و به دنبال راه‌هایی برای پرداخت آن بوده‌ایم». تراس افزود که یک تیم انگلیسی در ایران حضور دارد.

وزیر خارجه انگلیس پیش از این هم گفته بود که بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی کشورش به ایران یک «بدهی قانونی» است و دولت لندن می‌خواهد آن را پرداخت کند.

همچنین «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس که در امارات حضور دارد، گفته مذاکره بر سر نازنین زاغری-راتکلیف و سایر افراد دوتابعیتی در ایران ادامه دارد. نخست‌وزیر انگلیس در هتل «امارات پالاس» ابوظبی در پاسخ به این سوال که آیا تیم مذاکره‌کننده این کشور در حال حاضر در تهران حضور دارد، گفت: درست است و مدت‌هاست که ما در حال مذاکره در تهران برای آزادی شهروندان دوتابعیتی خود هستیم. 

حجم ویدیو: 2.91M | مدت زمان ویدیو: 00:01:36
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.