در واکنش به انتقادات سید حسن نصرالله از سعودی ها، سعد حریری مدعی شد: «عربستان سعودی و همه کشور های خلیج(فارس)، لبنانی ها را در آغوش گرفتند و برای آنها فرصت های شغلی و نیازهای یک زندگی کریمانه را فراهم کردند. کسی که معیشت، ثبات و پیشرفت لبنانی ها را تهدید می کند، همان کسی است که می خواهد لبنان گروگان ایران و گسترش دامنه آن در سوریه، عراق، یمن و لبنان باشد».

به گزارش جماران؛ سعد حریری نخست وزیر اسبق لبنان پس از انتقادهای تند سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از عربستان سعودی مبنی بر تهدید کردن لبنانی ها به اخراج از خاکش، در دفاع از عربستان سعودی به دبیرکل حزب الله حمله کرد.

شفقنا به نقل از رای الیوم نوشت: حریری که در عربستان ربوده و در ریاض وادار به استعفا شد، در سلسله توییت هایی نوشت:«به سید حسن نصرالله… اصرار شما بر دشمنی با عربستان و رهبرانش، نوعی از ماجراجویی های مستمر با لبنان، نقش آن و منافع فرزندان آن است. عربستان دولت لبنان را با کارگران و لبنانی هایی که دهها سال است بین مردمش اقامت دارند، تهدید نمی کند».

حریری افزود: «عربستان سعودی و همه کشور های خلیج(فارس)، لبنانی ها را در آغوش گرفتند و برای آنها فرصت های شغلی و نیازهای یک زندگی کریمانه را فراهم کردند. کسی که معیشت، ثبات و پیشرفت لبنانی ها را تهدید می کند، همان کسی است که می خواهد لبنان گروگان ایران و گسترش دامنه آن در سوریه، عراق، یمن و لبنان باشد».

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان گفته بود: تفکر داعش از عربستان آمد و بن سلمان می گوید که امریکا از ریاض خواست تا برای انتشار تفکر وهابی در جهان اقدام کند از همین رو عربستان انتحاری ها و خودروهای انتحاری به عراق ارسال می کرد.

او همچنین خطاب به عربستان گفته بود: شما هزاران کارگر لبنانی را در کشورتان به گروگان گرفته اید و کشورتان را در جنگ جهانی علیه منطقه شریک کرده اید.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: مسئولیت نخست جنگ یمن بر عهده امریکاست و عربستان مجری این جنگ تجاوزکارانه است.

او بیان داشت: عربستان پشت داعش و تکفیری ها ایستاد. ما عربستان را مورد حمله قرار ندادیم اما این کشور شریک جنگ علیه منطقه بود. تروریست کسی است که هزاران سعودی تکفیری را به سوریه و عراق اعزام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.