نخست وزیر مکلف لبنان گفت: از نمایندگان به ویژه آنان که مرا برای تشکیل دولت تکنوکرات انتخاب کردند، تشکر می کنم. دولت تکنوکرات دولتی است که وظیفه آن اجرای اصلاحات اقتصادی، مالی و اداری است.

به گزارش جماران؛ شفقنا به نقل از النشره نوشت: نخست وزیر مکلف لبنان پس از نشست سه جانبه خود با رؤسای جمهور و پارلمان تاکید کرد که به دنبال تشکیل دولتی متخصص و غیر حزبی برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی است.

سعد حریری در این نشست که پس از مکلف شدن او به تکشیل دولت جدید با کسب ۶۵ رأی پارلمان انجام گرفت، گفت: رئیس جمهور مرا در جریان نتیجه نشست مشورتی پارلمان که به مکلف شدن من منجر شد، قرار داد.

او افزود: از نمایندگان به ویژه آنان که مرا برای تشکیل دولت تکنوکرات انتخاب کردند، تشکر می کنم.

حریری تاکید کرد: دولت تکنوکرات دولتی است که وظیفه آن اجرای اصلاحات اقتصادی، مالی و اداری است که در ابتکارعمل فرانسه مطرح شده است که بر اساس آ« فراکسیون های پارلمان به حمایت از دولت برای اجرای آن موظف هستند.

او خطاب به مردم لبنان گفت:  من آماده حرکت به سوی عمل کردن به وعده هایم هستم و برای جلوگیری از فروپاشی اقتصاد و بازسازی ویرانی های انفجار مهیب بندر بیروت فعالیت می کنم.

نخست وزیر مکلف لبنان در پایان تاکید کرد: در ابتدا برای تشکیل هر چه سریعتر دولت اقدام خواهم کرد زیرا وقت محدود و این آخرین فرصت برای این مسئله است.

پارلمان لبنان امروز نشست مشورتی خود را برای انتخاب نخست وزیر جدید آغاز کرد و با رأی ۶۵ نماینده سعد حریری مکلف به تشکیل دولت جدید شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی سعد حریری لبنان

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.