دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده «ترور رفیق الحریری»، نخست‌وزیر وقت لبنان اعلام کرد که چهار تن از اعضای حزب‌الله در این ترور نقشی نداشته‌اند و در همین رابطه سعد حریری اعلام کرد: «ما به عنوان خانواده رفیق حریری حکم را قبول می کنیم و خواستار اجرای عدالت هستیم»

به گزارش جماران؛ دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده «ترور رفیق الحریری»، نخست‌وزیر وقت لبنان اعلام کرد که چهار تن از اعضای حزب‌الله در این ترور نقشی نداشته‌اند. بااین حال، این دادگاه «سلیم عیاّش»، از اعضای حزب‌الله را «مشارکت کننده» در ترور نخست‌وزیر اسبق لبنان دانست و مدعی شد که او در این ترور دست داشته است.

دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده ترور «رفیق الحریری» چهار تن از اعضای حزب‌الله لبنان را از دست داشتن در این ترور تبرئه کرد.

دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده «ترور رفیق الحریری»، نخست‌وزیر وقت لبنان اعلام کرد که چهار تن از اعضای حزب‌الله در این ترور نقشی نداشته‌اند.

این دادگاه امروز سه‌شنبه در جلسه خود که به قرائت حکم نهایی در رابطه با این پرونده تشکیل شده بود، اعلام کرد که «مصطفی بدرالدین»، «حسن حبیب مرعی»، «حسین عُنیسی» و «صبرا» مبرا از هرگونه اتهام‌های مطرح شده در پرونده حریری هستند؛ چرا که ادله لازم بر اتهام این چهار نفر وجود ندارد و به‌زودی یادداشتی در ارتباط با تبرئه این سه تن صادر خواهد کرد.

بااین حال، این دادگاه «سلیم عیاّش»، از اعضای حزب‌الله را «مشارکت کننده» در ترور نخست‌وزیر اسبق لبنان دانست و مدعی شد که او در این ترور دست داشته است.

این دادگاه برخلاف ادعاهای قبلی خود که مستقیماً حزب‌الله و سوریه را متهم به دست داشتن در این ترور می‌کرد، در جلسه امروز خود گفت که «شاید حزب‌الله و سوریه انگیزه‌هایی در ترور نخست‌وزیر سابق لبنان رفیق الحریری داشته باشند ولی شواهد دال بر این مسئله وجود ندارد».

دادگاه سپس با طرح این ادعا که چه بسا حزب‌الله و سوریه از ترور رفیق الحریری سود برده باشند، اذعان کرد: هیچی دلیلی مبنی بر دست داشتن رهبری حزب‌الله در این ترور وجود ندارد و سید حسن نصرالله (دبیرکل حزب‌الله) و رفیق الحریری روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اند.

سعد حریری: حکم دادگاه را می پذیریم

نخست وزیر سابق لبنان به دنبال  صدور حکم دادگاه بین المللی ویژه ترور رفیق حریری در سخنانی از لاهه اعلام کرد: ما حکم دادگاه را می پذیریم و خواستار تحقیقات عادلانه هستیم. دادگاه حکم داده است و ما به عنوان خانواده رفیق حریری حکم را قبول می کنیم و خواستار اجرای عدالت هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1464484
  • منبع: فارس و مهر
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.