اسحاق بن اسرائیل ، یکی از ژنرال‌های رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رسانه آمریکایی بلومبرگ گفت: من در واقع مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن بنت با او گفت‌وگو کردم. من به او توصیه کردم، همانطور که به نتانیاهو توصیه کردم، به مخالفت اسرائیل با بازگشت آمریکا به برجام پایان دهد.

به گزارش جماران؛ بلومبرگ در گزارشی به مخالفت اسرائیل با برجام پرداخت.

شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی در خصوص مذاکرات برجامی در وین و مواضع رژیم صهیونیستی در قبال آن نوشت: اسرائیل ژنرال‌ها و استراتژیست‌های نظامی زیادی دارد. نظرات آنها در مورد چگونگی ادامه تلاش‌های بین‌المللی برای احیای توافق هسته‌ای ایران که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما منعقد شد - برنامه جامع اقدام مشترک که با برجام شناخته می شود، متفاوت است. دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ آمریکا را از این توافق خارج کرد. تندروها اصرار دارند که اسرائیل باید با این توافق مخالفت کند و آماده اقدام یکجانبه علیه برنامه هسته‌ای ایران باشد. دیگران می گویند این رویکرد یک اشتباه است. اسرائیل توان مقابله با جامعه بین المللی را ندارد.

بلومبرگ مصاحبه‌ای با اسحاق بن اسرائیل ، یکی از ژنرال‌های رژیم صهیونیستی که طی چهار دهه گذشته یکی از مقام‌های تصمیم‌گیر در زمینه امنیت داخلی این رژیم بوده و  یکی از افراد دخیل در برنامه‌ریزی برای حمله به رآکتور هسته‌ای عراق بوده انجام داده است. بن اسرائیل نه تندرو است و نه یک مصالحه‌گر. او یک واقع گرا است آنچه در ادامه می‌آید، متن گفت‌وگوی بلومبرگ و این مقام اسرائیلی است. 

-اسرائیل در دوران پس از ترامپ و پس از نتانیاهو قرار دارد. به نظر می‌رسد توافق هسته‌ای مورد بحث در وین به مذاق دولت اسرائیل خوش نیاید. شما مدت زیادی است که نخست وزیر نفتالی بنت را می شناسید. از نقطه نظر استراتژیک چه توصیه‌ای به او می کنید؟

من در واقع مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن بنت با او گفت‌وگو کردم. من به او توصیه کردم، همانطور که به نتانیاهو  توصیه کردم، به مخالفت اسرائیل با بازگشت آمریکا به برجام پایان دهد.

-به نظر می رسد نخست‌وزیر توصیه شما را نپذیرفته است. او اصرار دارد که اگر توافق هسته‌ای با شرایطی که اسرائیل آن را مناسب نداند، صورت گیرد، پروژه حمله به ایران را اجرا خواهد کرد.

برای این کار خیلی دیر است. شاید این کار ۱۰ سال پیش ممکن بود، اما امروز همه فناوری‌های لازم برای ساخت بمب در دست ایرانی‌ها است. تنها مسئله‌ای که در اینجا وجود دارد که ایران تصمیم بگیرد بمب بسازد یا نه و این مسئله هم به زمان نیاز دارد. مسئله بمباران اینجا یا آنجا یا انجام دادن یک یا دو عملیات نیست. تلاش‌های نتانیاهو برای متقاعد کردن دولت ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای بدترین اشتباه استراتژیک در تاریخ اسرائیل بوده است. ما باید به منفی بودن پایان دهیم و ایالات متحده را تشویق کنیم تا توافقی را با تمرکز بر مقابله با دستیابی فوری ایران به سلاح هسته‌ای منعقد کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.