زاخی هانگبی وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل در معمای ایران تنها مانده است و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم باید هر چه سریع‌تر در این خصوص تصمیم بگیرد.

به گزارش جماران؛ یک وزیر پیشین رژیم صهیونیستی از حزب لیکود و سیاستمدار نزدیک به نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، اذعان کرد که این رژیم در برابر ایران تنها مانده است.

ایلنا به نقل از یدیعوت آحارونوت نوشت: «زاخی هانگبی» یک وزیر پیشین رژیم صهیونیستی از حزب لیکود و سیاستمدار نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، اذعان کرد که این رژیم در برابر ایران تنها مانده است.

وی گفت که اسرائیل در معمای ایران تنها مانده است و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم باید هر چه سریع‌تر در این خصوص تصمیم بگیرد.

وی همچنین مدعی شد که پنجره‌ای که برای حمله به ایران باز است، ممکن است به زودی بسته شود و به همین دلیل لازم است تصمیمی فوری در این‌باره اتخاذ شود.

این ادعای هانگبی در حالی مطرح می‌شود که «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی اخیرا اذعان کرده بود که این رژیم به طور عملی، فاقد هرگونه قدرت نظامی کلاسیک برای حمله به مراکز هسته‌ای ایران است.

 

زاخی هانگبی

 

اولمرت طی مقاله‌ای در روزنامه «هاآرتص» نوشت که اسرائیل توان نظامی حمله به مراکز هسته‌ای ایران و نابودی آن همانگونه که در سال ۱۹۸۱ در عراق و در سال ۲۰۰۷ در سوریه انجام داد، را ندارد.

وی با تاکید بر این‌که ایران در هر مقطع زمانی این توانایی را داشت که طی چند ماه به غنی‌سازی با حجم لازم از اورانیوم تبدیل به یک کشور هسته‌ای شود، از رویکرد ایران‌هراسی انتقاد کرد و گفت که نیازی به این کار نبوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.