محمدرضا دشتی اردکانی، نماینده اردکان در مجلس و رئیس فراکسیون گردشگری در خانه ملت در نشست با جمعی از مسئولان شهرستان اردکان در استان یزد گفته است که باید حلواسازانی را به خارج از کشور اعزام کرد تا در کشورهای جهان حلوا ارده بسازند و عرضه کنند تا برند گردشگری اردکان تقویت شود.

به گزارش جماران؛ همشهری نوشت: محمدرضا دشتی اردکانی، نماینده اردکان در مجلس و رئیس فراکسیون گردشگری در خانه ملت در نشست با جمعی از مسئولان شهرستان اردکان در استان یزد سخنانی گفته است که در نوع خود بدیع و جالب است.

او گفته است که باید حلواسازانی را به خارج از کشور اعزام کرد تا در کشورهای جهان حلوا ارده بسازند و عرضه کنند تا برند گردشگری اردکان تقویت شود.

براساس همین اظهارات است که حالا رئیس فراکسیون گردشگری مجلس در ستون چهره روز این صفحه نشسته است. محمدرضا دشتی اردکانی البته این اظهارات را با نگاه به برندسازی محصولات کنجدی اردکان مطرح کرده و گفته است که باید درخصوص برندسازی محصولات کنجدی اقدام کنیم.

نماینده اردکان در مجلس همچنین بر لزوم برگزاری جشنواره محصولات کنجدی در این شهرستان تأکید کرده و گفته است که محصولات کنجدی از دستاوردهای مردم اردکان است.

ایسنا با انتشار مشروح این جلسه همچنین به نقل از رئیس فراکسیون گردشگری مجلس نوشته است که ظرفیت غنی اردکان در تولید محصولات کنجدی باید به مردم ایران و جهان معرفی شود. او با اشاره به ضعف در برندسازی در ایران گفته است، امروزه کباب ترکی کشور ترکیه در دنیا شهره است و هزاران شعبه از آن در کشورهای مختلف وجود دارد، پس جایگاه کباب ما کجاست؟ این نماینده مجلس از نبود اتحاد در معرفی داشته‌ها گلایه کرده و خطاب به مسئولان شهر اردکان اعلام کرد که اردکان قطب محصولات کنجدی است و باید پهنه آن را ایجاد و پیوست‌های فرهنگی مانند احداث موزه برای آن مورد حمایت قرار بگیرد. رئیس فراکسیون گردشگری مجلس در پایان سخنانش تأکید کرده است که «اهتمام خود را به‌کار گرفته‌ایم تا محصولات کنجدی اردکان را به‌عنوان ظرفیتی پولساز و اقتصادی خصوصا در حوزه گردشگری مطرح کنیم.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.