معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار بیان کرد: واقعیت امر این است که در این موضوع تردیدی نیست که حکمرانی آب ما اشکالات جدی داشته است، فلات مرکزی ایران دارای اقلیم خشک و نیمه خشکی است و طبیعتا باید ساز و کار مدیریتی ما هم براساس این شرایط باشد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه آزادی اعتراض حق مردم است، گفت: نظام ما و انقلاب ما یکی از مشخصه‌هایش آزادی است و آزادی اعتراض در چارچوب قانون جزو حقوق حقه مردم به شمار می‌رود.

معین‌الدین سعیدی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در رابطه با اعتراضات اخیر کشاورزان اصفهانی به مساله کمبود آب و وقایع روزهای اخیر، گفت: من از ابتدای شروع کارم در مجلس شورای اسلامی نسبت به وقوع اتفاقاتی نظر این هشدار داده بودم و مشخصا عرض کرده بودم که با این شرایطی که اکنون کشور در حال تجربه آن است، از جمله شرایط خشکسالی و کاهش بارش‌ها؛ ما پیش‌بینی می‌کنیم اگر حکمرانی آب ما دچار یک تحول بنیادین نشود، بحث بحران آب می‌تواند منجر به فجایع امنیتی شود.

وی ادامه داد: واقعیت امر این است که در این موضوع تردیدی نیست که حکمرانی آب ما اشکالات جدی داشته است، فلات مرکزی ایران دارای اقلیم خشک و نیمه خشکی است و طبیعتا باید ساز و کار مدیریتی ما هم براساس این شرایط باشد.

نماینده چابهار همچنین بیان کرد: این باعث اعتراض کشاورزان شده است و من فکر می‌کنم که باید این حق را به کشاورزان داد که در یک چارچوب قانونی بیایند و اعتراضات خود را عنوان کنند؛ اما اگر قرار باشد که موازین قانونی رعایت نشود، سوءاستفاده افرادی را خواهیم داشت که اصل موضوع اعتراض را به حاشیه خواهند برد.

وی افزود: از عزیزان ما و کسانی که دچار مشکل هستند، این خواهش را داریم که حتما در اعتراض خود سعی کنند مجوزهای قانونی اخذ شود.

عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه آزادی اعتراض حق مردم است، گفت: نظام ما و انقلاب ما یکی از مشخصه‌هایش آزادی است و آزادی اعتراض در چارچوب قانون جزو حقوق حقه مردم می‌شمارد.

سعیدی در پایان به نقش پررنگ و پراهمیت روحانیت در این موارد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم اینجا رسالت روحانیون خیلی برجسته است، روحانیت شیعه همواره یک نقش پررنگ در این زمینه ایفا کرده و ملجاء مظلومان بوده است. این انتظار را داریم که روحانیت هم بیاید در اینجا ورود کند و سعی کند که مطالبه کشاورزان را به طریق احسن به حاکمیت منتقل کند. من تا الان هیچ فعالیتی در این جهت مشاهده نکردم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.