عمران خان نخست‌وزیر پاکستان در پاسخ به این پرسش که آیا این کشور به تنهایی می‌تواند در مورد به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان تصمیم‌گیری کند یا خیر، خاطرنشان کرد که این تصمیم قطعاً ماهیت جمعی خواهد داشت.

به گزارش جماران؛ نخست‌وزیر پاکستان گفت که این کشور به همراه ایران، ازبکستان و تاجیکستان به صورت جمعی در مورد به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت رسمی افغانستان تصمیم خواهند گرفت.

«عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان گفت که این کشور به همراه ایران، ازبکستان و تاجیکستان به صورت جمعی در مورد به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت رسمی افغانستان تصمیم خواهند گرفت. 

وی افزود: «من با همه همسایگان صحبت کردم، ایران، ازبکستان، تاجیکستان. همه ما به این نتیجه رسیدیم که تصمیم جمعی را برای به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان اتخاذ خواهیم کرد و این تصمیم زمانی اتخاد می‌شود که افغانستان دولت فراگیر خود را ایجاد کند، حقوق بشر را رسماً به رسمیت بشناسد و تروریسم را رها کند، اکنون همسایه‌ها نگران این موضوع هستند».

نخست‌وزیر پاکستان در پاسخ به این پرسش که آیا این کشور به تنهایی می‌تواند در مورد به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان تصمیم‌گیری کند یا خیر، خاطرنشان کرد که این تصمیم قطعاً ماهیت جمعی خواهد داشت.

عمران خان افزود: «هنوز برای هرگونه ارزیابی زود است، زیرا زمان بسیار کوتاهی از زمان به قدرت رسیدن طالبان گذشته است».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1525658
  • منبع: ایلنا به نقل از اسپوتنیک
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.