بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس تامین نیاز کشور دوست استراتژیک مثل لبنان برای کشور ما بسیار مهم دانست و افزود: کشورهایی مثل لبنان، سوریه و ونزوئلا برای ایران بسیار اهمیت دارند چراکه در زمان سختی همواره کنار ما بوده‌اند بنابراین ما نیز باید تا حد امکان نسبت به حل مشکلات این کشورها اقدام کنیم.

به گزارش جماران؛ تاکنون چند کشتی حامل سوخت به سمت این کشور رفته و مشکلی بوجود نیامده است ضمن اینکه تامین امنیت محموله‌ها به عهده تجار لبنانی است و قطعا مسیرهای محافظت از کالای خود را می‌دانند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما باید هر گونه کمکی را که از دست‌مان برمی‌آید به محور مقاومت داشته باشیم تا به لحاظ تامین سوخت که جزء نیاز اولیه یک کشور است، دچار آسیب نشوند.

هادی بیگی‌نژاد درباره ارسال سوخت و فرآورده به لبنان اظهار داشت: در هر حال فروش فرآورده و سوخت به دلیل بیشتر بودن تعداد مشتریان آسان‌تر از نفت خام بوده که تعداد خریداران آن محدود است.

وی تامین نیاز کشور دوست استراتژیک مثل لبنان برای کشور ما بسیار مهم دانست و افزود: کشورهایی مثل لبنان، سوریه و ونزوئلا برای ایران بسیار اهمیت دارند چراکه در زمان سختی همواره کنار ما بوده‌اند بنابراین ما نیز باید تا حد امکان نسبت به حل مشکلات این کشورها اقدام کنیم. 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: همانگونه که در زمان جنگ تحمیلی ایران و رژیم بعث عراق حافظ اسد یک تنه کنار ایران ایستاد و از هیچ کمکی دریغ نکرد ما نیز در زمان نیاز باید به کمک کشورهایی همچون سوریه و لبنان که اکنون در تنگنا قرار گرفته‌اند، بشتابیم. 

وی یادآور شد: ما باید هر گونه کمکی را که از دست‌مان برمی‌آید به محور مقاومت داشته باشیم تا به لحاظ تامین سوخت که جزء نیاز اولیه یک کشور است، دچار آسیب نشوند.

این نماینده مجلس درباره برقراری امنیت محموله‌ها تاکید کرد: تاکنون چند کشتی حامل سوخت به سمت این کشور رفته و مشکلی بوجود نیامده است ضمن اینکه تامین امنیت محموله‌ها به عهده تجار لبنانی است و قطعا مسیرهای محافظت از کالای خود را می‌دانند.

وی بیان کرد: اکنون مردم کشور لبنان مظلوم واقع شده و در سختی بسر می‌برند، بنابراین ما به عنوان کشور دوست و همراه نباید از هیچ کمکی برای رفع مشکلات آنان دریغ کنیم.

شبکه LBC لبنان ساعاتی پیش گزارش کرد که کشتی‌های حامل سوخت ایران برای لبنان اکنون در آستانه ورود به کانال سوئز و در حال حرکت به سمت آب‌های سرزمینی لبنان هستند. کشتی سوم هم مابین ۱۴ تا ۱۰ شهریور به راه خواهد افتاد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.