علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بین حضور در شهرداری تهران و حضور در کابینه نتیجه گرفتم که در شرایط کنونی و افزایش نارضایتی‌های مردم از شهرداری تهران و نیاز تهران به تحول فرهنگی و اجتماعی در شهرداری تهران حاضر شوم.

به گزارش جماران؛ نماینده قم گفت: پس از انتخابات از من خواسته شد که باید شانه به کار اجرایی بدهم و با حضور در مسئولیت‌های اجرایی باید در جهت رضایت حداکثری مردم از انقلاب و کاهش مشکلات کشور حرکت کرد.

علیرضا زاکانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در نشست با جمعی از اساتید، نخبگان و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تعدادی از اعضای شورای شهر تهران موضوع شهرداری تهران را با من مطرح کردند و من  این موضوع را به صحبت با سران قوا منوط کردم.

وی افزود: در صحبت با رییس مجلس و رئیس جمهور، ایشان پیشنهاد وزارت رفاه، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ریاست دفتر ریاست جمهوری را مطرح کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بین حضور در شهرداری تهران و حضور در کابینه نتیجه گرفتم که در شرایط کنونی و افزایش نارضایتی‌های مردم از شهرداری تهران و نیاز تهران به تحول فرهنگی و اجتماعی در شهرداری تهران حاضر شوم.

وی افزود: پس از انتخابات برای شهرداری تهران تعدادی از اعضای شورای شهر تهران برنامه عملیاتی خواستند و من و تعدادی دیگر از افراد برنامه دادیم و پس از دفاع از برنامه خود؛ خروجی تصمیم اعضای شورای شهر تهران این شد که پس از جمع بندی‌ها، برنامه من برای مدیریت شهرداری تهران انتخاب شد و در برنامه خود نیاز شهر تهران به تحول فرهنگی و اجتماعی را طرح کردم و برنامه‌ای برای زنده کردن روح شهر با نگاه جدید به این کلان شهر را ارائه دادم.

آقای زاکانی تصریح کرد: در صحبت با آقای رییسی گفتم برای رفع مشکلات شهر تهران نیاز به کمک و یاری ۳ قوه و همه دستگاه‌ها است و آقای رییسی استدلال کردند شما بروید شهرداری و من هم کمک می‌کنم تا مشکلات شهرداری تهران کمتر شود و با خدمت رسانی و همکاری دولت و مجلس، کام مردم شیرین شود و بنده نیز به ایشان قول دادم با همکاری دولت و مجلس بار تهران را از روی دوش دولت بردارم.

وی با بیان اینکه اراده من حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگی مردم شریف قم است و مگر اینکه نیاز به حضور در عرصه‌ای باشد افزود: پس از انتخابات از من خواسته شد که باید شانه به کار اجرایی بدهم و با حضور در مسئولیت‌های اجرایی باید در جهت رضایت حداکثری مردم از انقلاب و کاهش مشکلات کشور حرکت کرد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرداری نزدیک‌ترین عرصه به زندگی مردم است افزود: کمبود‌ها و خلا‌ها در بخش فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که با خدمت به مردم می توان با الگو سازی کارآمدی و حل معضلات بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: شهرداری تهران؛ شهرداری کل کشور است، می‌توان این الگو را در آنجا پیاده کرد.

زاکانی با بیان اینکه قرار است بیانیه‌ای خطاب به مردم قم در خصوص حضور در شهرداری تهران تنظیم شود گفت: در خصوص شهرداری تهران با آیت الله اعرافی، آیت الله بوشهری جریان‌های انقلابی، اصولگرایان قم، و نیروهای جهادی نشست‌هایی داشتم و قرار است بیانیه جمع بندی صادر شود و دفتر قم نیز فعال باشد و مرکزی نیز با محوریت حوزه ایجادشود تا پشتوانه فکری تحول فرهنگی، اجتماعی و کالبد شهری باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.