دادستان تهران در خصوص عبور نامزدهای انتخاباتی از خطوط قرمز گفت: در صورت عبور از خطوط قرمز نظام، وفق موازین قانونی قاطعانه و بدون در نظر گرفتن موقعیت و جایگاه با آنها برخورد می‌شود.

به گزارش جماران؛ دادستان تهران خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: نامزدها در تبلیغات از خطوط قرمز نظام عبور نکنند و منافع ملی را به منافع شخصی و حزبی ترجیح ندهند.

علی القاصی‌مهر، دادستان تهران در جلسه هماهنگی ارتقای سطح عملکرد دستگاه‌های قضائی و امنیتی در انتخابات پیشِ رو، دادسراهای استان تهران را مکلف کرد با افزایش هماهنگی با دستگاه‌های ضابط قضائی و رعایت موازین قانونی ضمن تأمین نظم و امنیت فضای انتخاباتی، با جرایم و تخلفات احتمالی برخورد کنند.

وی با اشاره به اهمیت قوه قضائیه به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی تصریح کرد: این جایگاه که متعلق به نظام است و صیانت آن بر ما واجب، نباید در شرایط انتخابات پیشِ رو، مورد تعرض و خدشه واقع شود.

القاصی‌مهر با تأکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه قوه قضائیه در فعالیت‌های انتخاباتی اظهار کرد: پیرامون جرایم تخلفات انتخابات ضرورت دارد رویکرد پیشگیری بر مقابله مورد توجه قرار گیرد، از این رو معاونان دادستان و دادستان‌های شهرستان‌ها در مواجه با جرائم تخلفات انتخاباتی سعه صدر لازم را داشته باشند و دقت کنند از اموال عمومی و بیت‌المال له یا علیه نامزدهای انتخابات استفاده نشود.

دادستان تهران خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: نامزدها در تبلیغات و سخنرانی‌ها از خطوط قرمز نظام عبور نکنند و منافع ملی را به مصالح و منافع شخصی، حزبی، جناحی و گروهی ترجیح ندهند و در صورت عبور از خطوط قرمز نظام، وفق موازین قانونی قاطعانه و بدون در نظر گرفتن موقعیت و جایگاه با آنها برخورد می‌شود.

در این جلسه که به منظور گسترش تعامل و هم‌افزایی دستگاه قضائی با نیروهای امنیتی و انتظامی به عنوان ضابطان دستگاه قضائی و با دعوت از رئیس پلیس امنیت عمومی ناجا، رئیس سازمان اطلاعات استان تهران، فرمانده قرارگاه ثارالله و معاون امنیتی و سیاسی دادستانی کل کشور، معاونان ستادی دادستان تهران، سرپرستان نواحی مختلف دادسراهای تهران و دادستان های شهرستان های استان تهران تشکیل شده بود، ضمن تحلیل وضعیت امنیت جامعه از منظر فرصت‌ها، تهدیدها، پیش‌بینی‌ها و آینده‌نگری‌های مربوط به انتخابات، رویکردهای قضائی و امنیتی مؤثر بر افزایش مشارکت و حفظ سلامت انتخابات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بنا به این گزارش، مسئولان قضائی و امنیتی حاضر در این نشست با تأکید بر ضرورت فراهم سازی مشارکت حداکثری مردم در برگزاری انتخابات پرشور، نسبت به خنثی‌سازی نقشه های دشمنان و معاندان و حفظ نظم و امنیت جامعه و پیشگیری از التهاب‌آفرینی و ایجاد تنش در جامعه اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.