حال حضرت امام بعد از عمل رو به بهبودی می رفت. دو روز بعد از انجام عمل جراحی یعنی روز 4 خرداد تیم پزشکی ایشان طی اطلاعیه اعلام کردند که امام خمینی (س) از تخت خارج شدند و روی صندلی استراحت کردند.

عمل جراحی برای درمان بیماری حضرت امام در روز دوم خرداد انجام شد و ایشان روز بعد از عمل ملاقات های کوتاهی با اعضای خانواده و برخی مقامات داشتند. در روز 4 خرداد، یعنی دو روز بعد از انجام عمل، روند بهبودی ایشان ادامه داشت؛ تا جایی که در اطلاعیه تیم پزشکی امام خمینی آمده است که خونریزی ایشان کاملا تحت کنترل است.

به گواه تیم پزشکی بیمارستان بقیه الله جماران، امام طی سه روز به ترزیق خون نیازی پیدا نکرده بودند که خود این موضوع نشان از بهبودی حال ایشان می‌داد. وضعیت قلب امام خمینی نیز تحت کنترل بود، با این حال آنگونه که در خاطرات دکتر حسن عارفی آمده است، برخی نامنظمی‌های قلبی باعث شد که ایشان در روز چهارم خرداد برای امام داروهایی تجویز کنند. 

همچنین در خاطرات پزشکان نقل شده است که حضرت امام از تخت خارج شده و روی صندلی استراحت کرده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روند بیماری حضرت امام مطالعه مقاله  سیر بیماری امام خمینی و رحلت ایشان پیشنهاد می شود.

 

دعای خانواده های شهدای لبنان برای سلامتی امام خمینی

برگزاری مراسم دعا و نیایش برای بازگشت سلامت کامل حضرت امام ادامه دارد، بنیاد شهید در جوار تربت شهدا و مجمع روحانیون مبارز در مکتب الحسین (ع)، مراسم دعایی برای بهبود حال امام خمینی (س) برگزار کردند. 

مراجع و آیات عظام  از جمله آیت الله گلپایگانی، آیت الله مرعشی نجفی و آیت الله منتظری نیز با ارسال پیام و تلگرام برای سلامت ایشان دعا کردند. 

از سایر کشورها و ملت های مسلمان نیز پیام هایی حامل دعا برای سلامت امام دریافت می شد، در این روز خانواده های شهدای لبنان با ارسال پیامی از دعای ملتشان برای بهبودی کامل امام خبر دادند. 

 

نوید روزنامه کیهان: امام سلامت کامل خود را باز می‌یابند 

کیهان آخرین اخبار دریافتی از سلامت امام را که در تماس با دفتر ایشان کسب شده بود این گونه اعلام کرد: «حال عمومی حضرت امام خوب و کسالت معظم له رو به بهبودی است» کیهان در ادامه آورده است که آخرین خبر دریافتی مربوط به ساعت 10:30 دقیقه صبح و مبنی بر این است که حال امام که به علت خونریزی دستگاه گوارش تحت عمل جراحی قرار گرفتند رضایت بخش است و ایشان بعد از گذراندن دوران نقاهت، سلامت کامل خود را باز می یابند. 

حاج احمد آقا نیز در این روز با توضیح مختصری از روند بیماری و عمل جراحی حضرت امام اعلام کردند که «عمل جراحی بسیار خوب انجام شد.» برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روزهای بیماری حضرت امام مطالعه خاطرات حاج احمدآقا از روزهای بیماری ایشان پیشنهاد می شود.

 

بیماری امام خمینی

 

در مراسم مسجد امام خمینی (س) نیز حجت الاسلام و المسلمین فلسفی از موفقیت آمیز بودن عمل جراحی حضرت امام خبر دادند، و آن را نعمت بزرگی دانستند که باید در مورد آن به درگاه خداوند شکرگزار بود. 

 

خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی از روز چهارم خرداد: نگرانی برای بازنگری در قانون اساسی

در خاطرات آیت الله هاشمی در خصوص روز 4 خرداد این گونه آمده است: «‌سری به دفتر امام زدم، دکتر عارفی توضیح حال امام را داد، راضی است. ولی ما به‌‎ ‎‌سختی نگرانیم. بازنگری قانون اساسی هنوز کامل نشده. امام نظر داشتند که در زمان‌‎ ‎‎‌خودش کامل شود که به دوران بعد از ایشان منتقل نشود و احتمالاً کار مشکل شود.» (کتاب امام خمینی (س) به روایت آیت الله هاشمی رفسنجانی- صفحه 420)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.