ظریف، وزیر امور خارجه در دیدار با آرانچا گونزالس لایا، وزیر امور خارجه و امور اتحادیه اروپایی اسپانیا ظرفیت همکاری‌های اقتصادی فی‌مابین را فراتر از وضعیت موجود ارزیابی کرد و بررسی راه های گسترش همکارى ها و رفع موانع در حوزه های مختلف اقتصادی را ضرورى دانست.

به گزارش جماران؛ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در دیدار با آرانچا گونزالس لایا، وزیر امور خارجه و امور اتحادیه اروپایی اسپانیا ظرفیت همکاری‌های اقتصادی فی‌مابین را فراتر از وضعیت موجود ارزیابی کرد و  بررسی راه های گسترش همکارى ها و رفع موانع در حوزه های مختلف اقتصادی را ضرورى دانست. 

ظریف توسعه همکاریها در حوزه فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط و همچنین صنعت گردشگری و زیر ساخت های آن را برای فعال سازی روابط اقتصادی دو کشور مهم ارزیابی کرد. 

تشریح دیدگاه ایران در خصوص مسائل منطقه، ضرورت تعامل درون منطقه ای کشورها  و موضوعات مهم منطقه از جمله یمن، افغانستان و عراق و تحولات اخیر در صحنه فلسطین اشغالی از دیگر محورهاى گفت و گوى ظریف و همتاى اسپانیایى بود.

ظریف همچنین دیدگاه کشورمان در خصوص گفتگوهای وین را تبیین کرد.

آرانچا گونزالس لایا وزیر امور خارجه و امور اتحادیه اروپایی اسپانیا نیز در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن جایگاه کشورمان در منطقه، دیدگاه کشورش در زمینه موضوعات مختلف از جمله برجام،  موضوعات منطقه و مسائل دوجانبه را تشریح کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.