محمود احمدی نژاد گفت: در ایران برخی از افراد، رسانه‌های اجتماعی را سانسور می‌کنند، اینها همان کسانی هستند که بعداً اقدام به فروش وی پی ان می‌کنند تا هزینه‌های دسترسی را افزایش دهند ، این چیزی است که من با آن موافق نیستم. من با محدودیت در زندگی مردم هیچ‌وقت موافق نبوده و نیستم.

به گزارش جماران؛ خبرآنلاین نوشت: محمود احمدی نژاد بنای سکوت و آرام گرفتن ندارد، او این روزها فعال تر از قبل به سفر استانی می رود و رسانه های مختلف را میزبانی می کند تا به سوالات آنها پاسخ دهد. 

بخشی از مصاحبه محمود احمدی نژاد رییس دولت نهم و دهم با روزنامه ایتالیایی لارپوبلیکا را می خوانید:

* شما در دولت خودتان لحن تندی نسبت به آمریکا داشتید. پس از انتخاب جوبایدن به ریاست جمهوری آمریکا، شما در ماه ژانویه نامه‌ای را خطاب به وی نوشتید. سئوال این است که موضع شما نسبت به آمریکا چه تغییری کرده و حضور جوبایدن در کاخ سفید برای شما چه معنا و مفهومی دارد؟

من به همه رؤسای جمهور آمریکا، از آقای بوش گرفته تا جو بایدن، نامه‌هایی را نوشته‌ام. من معتقدم که مشکلات جهان ناشی از اقدامات هیأت حاکمه پشت صحنه آمریکاست. من در نامه‌هایم به رؤسای جمهور آمریکا تأکید کرده‌ام که باید رفتار هیأت حاکمه پشت صحنه آمریکا کنترل کنند. شما می‌توانید به این نامه‌ها مراجعه کنید و ببینید که آیا تغییر لحنی در آنها وجود دارد؟

* آیا ورود جوبایدن به کاخ سفید هیچ تفاوتی برای ایران ایجاد نمی‌کند؟

من بارها گفته‌ام که سیاست خارجی آمریکا را نه رؤسای جمهور این کشور، بلکه همان هیأت حاکمه پشت صحنه تعیین می‌کند. رؤسای جمهور اگر می‌خواهند مؤثر باشند باید آن هیأت را کنترل کنند.

* آیا شما فکر می‌کنید یک رئیس‌جمهور نظامی برای ایران مفید و مناسب خواهد بود؟

من به موقع در مورد انتخابات ریاست جمهوری صحبت خواهم کرد.

* آیا ایران به اصلاحات فوری اقتصادی نیاز دارد؟

 بله ما نیازمند بازنگری فوری در نقش دولت و مردم در اقتصاد، توزیع ثروت طبیعی و فرصت‌ها بین مردم، اندازه دولت و حدّ دخالت دولت در اقتصاد هستیم. من فکر می‌کنم که نقش مردم در اقتصاد باید بسیار تقویت شود.

*ده سال است که موسوی و کروبی در حصر خانگی به سر می‌برند، آیا شما از آزادی آنها حمایت می‌کنید؟

 من از همان ابتدا نظرم را با صراحت اعلام کردم. من مخالف حصر خانگی هر شخص در هر نقطه‌ای از جهان هستم.

*موسوی و کروبی همه مردم جهان نیستند، آنها دو سیاستمدار هستند. آیا به کسانی می‌پیوندید که خواستار آزادی آنها هستند؟

 فکر می‌کنم احتمال آزاد شدن آنها وجود دارد.

* شما در توئیتر فالوئرهای زیادی را به خودتان اختصاص داده‌اید اما توئیتر در زمان شما در ایران فیلتر شد .سؤالم این است که آیا شما برای اتّصال به توئیتر از وی پی ان استفاده می‌کنید؟

 در ایران برخی از افراد، رسانه‌های اجتماعی را سانسور می‌کنند، اینها همان کسانی هستند که بعداً اقدام به فروش وی پی ان می‌کنند تا هزینه‌های دسترسی را افزایش دهند ، این چیزی است که من با آن موافق نیستم. من با محدودیت در زندگی مردم هیچ‌وقت موافق نبوده و نیستم.

* شما نگفتید که از کدام وی پی ان استفاده می‌کنید؟

 چرا باید چنین چیزی برای شما مهم باشد؟ هزاران مورد وی پی ان وجود دارد ، من یکی از آنها را استفاده می کنم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
9 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.