به گفته زاکانی در حال حاضر اقبال به حجت الاسلام رییسی در نظرسنجی ها از همه گزینه‌های دیگر بیشتر است و وی ۲۴.۷ درصد آرا را به خود اختصاص داده است، و نفر دوم آقای قالیباف با ۱۲.۶ درصد آرا بوده و بقیه نامزدها نیز در حد یکی دو درصد رای دارند؛ البته احمدی نژاد نیز با کسب ۲۴.۶ درصد بعد از حجت الاسلام رییسی قرار دارد اما محرز است که وی تایید صلاحیت نخواهد شد.

به گزارش جماران؛ علیرضا زاکانی با بیان اینکه جریان دیگری در مقابل جریان شورای ائتلاف تشکیل شده که ظاهرا داعیه وحدت دارد اما آنچه فهم می‌شود این است که قرار است لاریجانی به عنوان انتخاب نهایی از این جریان بیرون بیاید.

علیرضا زاکانی در نخستین همایش سراسری دبیران استانی جبهه تحول خواهان انقلابی اظهار کرد: صرف نظر از عناوین احزاب و جریان‌های سیاسی، معتقدم دو جریان اصلی اکنون در کشور با یکدیگر رقابت می‌کنند. یکی جریان تحول‌خواه و دیگری جریان تجدیدنظر طلب است؛ جریان تحول‌خواه به دنبال پیشرفت انقلاب اسلامی است و تحول‌خواهی را مقدمه این جهش و پیشرفت می‌داند و جریان دیگری هم به دنبال تجدید نظر طلبی بوده و تحقق توسعه غربی را دنبال می‌کند.

نماینده مردم قم در یازدهمین مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در جریان تحول‌خواه به دنبال آزادی‌طلبی، اخلاق مداری، عدالت طلبی، دانش محوری و استقلال‌جویی هستیم، بدانیم که دیگرانی هم در کشور فعال هستند و به دنبال تجدید نظر طلبی بوده و از اساس نابودی اهداف و بنیان‌های انقلاب اسلامی را هدف‌ گذاری کرده‌اند؛ این دو جریان از نیمه دهه ۷۰ تا امروز با یک مختصات فکری مشخص وجود داشته و دارند.

وی ادامه داد: امروز کسانی که در سال ۵۷ از امام سیلی خوردند و در کنار ریزش‌های انقلاب و خستگان از مسیر ۴۲ سال راه طی شده قرار گرفته‌اند، جبهه‌ای را در برابر عناصر انقلابی و تحول خواه شکل داده‌اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اولین گام نهضت خودسازی و جبهه سازی است، تاکید کرد: ما نیازمند خودسازی بر مدار فکر درست و به دور از هواهای نفسانی هستیم تا همواره جز در راستای تحقق منافع ملی، اعتباری برای خود قائل نشویم؛ همچنین در همین گام اول علاوه بر خودسازی باید جبهه سازی نیز صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه برای انتخابات، صحبت از نهضت خودسازی می کنیم، گفت: در واقع مقصود این است که سه جمعیت رهپویان، ایثارگران و جانبازان هدف اولیه خود را خودسازی قرار دهند و از خود عبور کنند. همچنین آنها باید در صدد جبهه سازی بر آمده و بتوانند سایر گروه ها و ظرفیت‌هایی را که با آنها ارتباط دارند، پای کار بیاورند؛ به عنوان مثال گروه‌های جهادی و ظرفیت‌های اجتماعی را بر مدار ولی و امام جامعه و در جهت تحقق اهداف و مصالح انقلاب اسلامی با خود همراه کنند.

زاکانی با اشاره به اینکه کار با انگیزه انتخاباتی برکت ندارد، خاطرنشان کرد: روحیه خدمتگزاری باید در جهت خودسازی تقویت شود و قطعا به دنبال آن امکان برقراری پیوند عمیق با قلوب در متن جامعه فراهم خواهد شد. اما پیش از آن خدمتگزاری صادقانه باید در قول و فعل ما انعکاس پیدا کند.

وی با بیان اینکه انتخابات، بهار کار تشکیلاتی است، گفت: فرصت انتخابات زمان خوبی است که ما انسجام خود را تقویت و پیوند عاطفی و قلبی بیشتری با عموم مردم بر مبنای گفتمان اثرگذار و غالب تحول خواهی برقرار کنیم؛ در واقع باید به واسطه گفتمانی که در جامعه تسری می دهیم، زمینه انتخاب شایستگان در مسئولیت‌ها و البته شایسته‌ترین فرد در جایگاه ریاست جمهوری را فراهم کنیم.

یک اتوبوس نامزد داریم و می‌توانیم مشتاقان خدمت را به کشورهای همسایه نیز صادر کنیم

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات جریان انقلابی در انتخابات فعلی تورم نامزد است، گفت: اوضاع به شکلی است که یک اتوبوس نامزد داریم و می‌توانیم مشتاقان خدمت را به کشورهای همسایه نیز صادر کنیم؛ بر این اساس برای انتخابات باید تمام تلاش خود را برای ایجاد یک ائتلاف فراگیر به کار ببندیم.

نماینده مردم قم تصریح کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب پس از انتخابات سال ۹۶ در همین راستا با حضور ۱۳ تن تشکیل و از بنده نیز دعوت شد؛ اکنون نیز آقای حدادعادل و دیگران فعالیت در قالب این شورا را ادامه داده و در حال بازسازی مجدد ساختار این ائتلاف سراسری هستند تا در انتخابات به شکل منسجم حاضر شویم.

وی با بیان اینکه البته جریان دیگری در مقابل جریان شورای ائتلاف تشکیل شده که ظاهرا داعیه وحدت دارد اما آنچه فهم می‌شود این است که قرار است لاریجانی به عنوان انتخاب نهایی از این جریان بیرون بیاید، اظهار کرد: در ائتلاف اساس بر این است که از فردگرایی عبور کنیم و به همین خاطر توصیه می‌کنم از تشکیل کلونی در اطراف نامزدها خودداری کنیم چراکه در صحنه رقابت دچار مشکل خواهیم شد؛ آنچه مهم است این است که افراد دارای صلاحیت و پرچمدار خدمت گزاری به مردم و تبعیت از رهبری باید به میدان بیایند.

این سیاستمدار اصولگرا بیان کرد: همچنین مهم است که افرادی که احتمال موفقیت‌شان بیشتر است در صحنه رقابت حاضر شوند؛ بنابراین به جای تشکیل کلونی اطراف چهره‌های مختلف باید انرژی خود را معطوف به دعوت از فرد اصلح کنیم.

زاکانی خاطرنشان کرد: البته طبق اطلاعی که من دارم آقایان رییسی و قالیباف به هیچ وجه با یکدیگر رقابت نخواهند کرد و هر کس امکان پیروزی بیشتری داشته باشد، وارد رقابت خواهد شد و این همان نهضت انتخاباتی است که باید به شکل کار جمعی انجام شود.

وی افزود: اگر بنا بر این است که حرکتی انجام شود، بار باید میان یک جمع تقسیم شود و البته یک نفر نماینده آن جمع خواهد بود اما این طور نیست که در یک تیم ۱۱ نفره همه بخواهند گل بزنند؛ اگر چنین باشد، عملا گل خواهند خورد و تجربه سال ۹۲ تکرار می شود.

به گفته زاکانی در حال حاضر اقبال به حجت الاسلام رییسی در نظرسنجی ها از همه گزینه‌های دیگر بیشتر است و وی ۲۴.۷ درصد آرا را به خود اختصاص داده است، و نفر دوم آقای قالیباف با ۱۲.۶ درصد آرا بوده و بقیه نامزدها نیز در حد یکی دو درصد رای دارند؛ البته احمدی نژاد نیز با کسب ۲۴.۶ درصد بعد از حجت الاسلام رییسی قرار دارد اما محرز است که وی تایید صلاحیت نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برای بسته شدن پرونده جریان غرب گرا در کشور باید به نحوی هوشمندانه عمل کنیم تا انسجام ایجاد شود، گفت: هدف این است که پرونده عناصر لیبرال را که از ابتدای انقلاب نباید به آنها اعتماد می‌شد، ببندیم؛ امروز همان لیبرال‌ها بدون تابلوی مشخص اما با اعتقاد به غرب گرایی می‌خواهند در اصل ساختار نظام تجدید نظر کنند اما ما باید جریان استیضاح آنها را پای صندوق‌های رای رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه در گام پنجم نیز باید نهضت تحول خواهید و کارآمد سازی را شکل دهیم، گفت: باید همه ظرفیت‌های جبهه انقلاب پای کار بیایند و یک تحول خواهی گسترده را سامان دهند. قرار بر این نباشد که همه شرکت سهامی راه بیاندازند و در صدد سهم خواهی برآیند؛ اصل بر این است که شایستگان بر مدار قدرت بنشینند و خدمت خالصانه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
37 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.