علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس می گوید: موضوع مذاکره نیازمند مقدمه است؛ ما در گذشته نسبت به یکدیگر تعهداتی داشته ایم و آمریکا باید همه آنها را به صورت ملموس انجام دهد و خسارت های ما را نیز بپردازند و اگر در قالب ۱+۵ برگردند، می‌توانند با ما صحبت کنند و حق برگشت دارند، در غیر این صورت صحبت از هرگونه مذاکره دو طرفه دیگر فرار رو به جلویی است که برای ما ارزشی ندارد.

به گزارش جماران؛ رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: اگر کسی به تحولات جهانی نگاه کند؛ ضعف و افول آمریکا را در می‌یابد.

علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید آمریکا و رفتار سیاسی آنها در قبال ایران اظهار کرد: معتقدم که مشکلات موجود در ایران تنها با تکیه بر توانمندی های داخلی حل می‌شود.

وی افزود: اکنون دنیا از شر موجود پلیدی به نام دونالد ترامپ آزاد شده، اما ما هنوز درگیر شر سیاست‌های نظام استکباری آمریکا هستیم و دولت آمریکا به عنوان عامل انجام این سیاست‌ها و تحقق اهداف عمل می‌کند و تنها شیوه ها با یکدیگر متفاوت است.

زاکانی بیان کرد: آمریکایی ها دچار سو تفاهم و اشتباه راهبردی نسبت به قدرت و قابلیت نظام اسلامی ایران شده اند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: امروز مقامات آمریکا مانند گذشته از موضع بالا با ما صحبت می‌کنند؛ در حالی که اگر کسی به تحولات جهانی نگاه کند ضعف و افول این کشور را در می یابد.

وی ادامه داد: موضوع مذاکره نیازمند مقدمه است؛ ما در گذشته نسبت به یکدیگر تعهداتی داشته ایم و آمریکا باید همه آنها را به صورت ملموس انجام دهد و خسارت های ما را نیز بپردازند و اگر در قالب ۱+۵ برگردند، می‌توانند با ما صحبت کنند و حق برگشت دارند، در غیر این صورت صحبت از هرگونه مذاکره دو طرفه دیگر فرار رو به جلویی است که برای ما ارزشی ندارد.

زاکانی گفت: ما معتقدیم راه شروع صحبت در یک تراز جمعی است، چرا که آمریکا ارزش ندارد که ما بخواهیم به این جنس مذاکرات دل ببندیم؛ چرا که در گذشته نیز ما در دهه شصت،هفتاد‌ ،هشتاد و این دهه در مذاکرات چیزی جز دروغگویی و خیانت از آمریکا ندیده ایم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.