محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشور ما با تلاش و ایثار پیشرفت زیادی کرده است زندگی مردم هم باید پیشرفت کند. همانطور که جاده و اتوبان و سد و نیروگاه ساخته می شود، زندگی مردم هم باید رشد کند. شوروی به خاطر غلفت از پیشرفت در زندگی مردمش از بین رفت.

به گزارش جماران؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره شهدای حمیدیا در یزد گفت: شهدا و ارزش های انقلاب اسلامی به ما می گویند که پیشرفت باید از زندگی مردم شروع شود.

«محسن رضایی» امروز جمعه ۲۲ اسفندماه در یادواره شهدای محله حمیدیا در مسجد الزهراء (س) یزد، با تبریک عید مبعث گفت: بعثت نبی مکرم اسلام (ص)، ادامه رسالت انبیاء بود و راه رستگاری و فلاح را برای جهان بشریت به ارمغان آورد. خوشحالم که در شهر دارالعباده یزد و در استان پر افتخار یزد، برای ذکر یاد و خاطره شهدا گردهم آمده ایم. امیدوارم که این راه پرافتخار که امام و شهدا پیش روی ما گذاشته اند را ادامه بدهیم.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: استان یزد و مردم شهر یزد، در تمدن سازی و در رویدادهای بزرگ و حماسی نقش تعیین کننده ای داشته اند. به خاطر دارم زمانی که بحث تشکیل تیپ غدیر شد، بسیاری از دوستان، مخصوصاً برادرمان احمد کاظمی چون نمی‌خواستند لشگر ایشان نیروهای توانمند یزد را از دست بدهند، در مورد تشکیل تیپ غدیر ابهام داشتند. احمد به رزمندگان یزد بسیار علاقه داشت. می گفت بدون رزمندگان یزدی، من بی دست می شوم. برادران یزدی هم فشار می آوردند که می خواهیم تیپ داشته باشیم. مرحوم آیت الله خاتمی آمده بودند جبهه و اصرار می کردند که ما تیپ می خواهیم. بحث های طولانی شکل گرفت. بعد از بررسی به این نتیجه رسیدم که این رزمندگان در لشکر ۸ نجف که حماسه می آفرینند، پس می توانند تیپ داشته باشند و تیپ ۱۸ الغدیر تشکیل شد و انصافاً یکی از بهترین تیپ های پنج گُردانه ما بود. معلوم شد که مردم یزد، در کنار تمدن و فرهنگسازی شان و در کنار پیشرفت های اقتصادی و علمی، در زمینه حماسی هم توانایی بسیاری دارند.

رضایی گفت: شهدای استان یزد، بسیار محجوب، مخلص و صادق بودند که در میدان نبرد، به طور شجاعانه با دشمن می جنگیدند؛ مبتکر بودند و با فکر ادامه می دادند و عقب نمی نشستند. در یکی دو هنگامه نبرد که کار بر ما خیلی سخت شد، از برادران یزدی کمک خواستیم. یکبار زمانی بود که لازم بود از زیر اروند تونل بزنیم و به نحوی که دشمن متوجه نشود، نیروهایمان را به پشت سر عراقی ها برسانیم. عده ای از حفاران قنات را از یزد به آبادان آوردیم. آنجا در زمان حفر تونل به باتلاق خوردند اما با فناوری و ابتکار مخصوص به خودشان، حفاری را ادامه دادند. 

وی افزود: امام (ره) فرمودند «شهدا شمع محفل بشریت هستند». حقیقتاً شهدا هستند که راه را در زمانی که حق و باطل از هم تشخیص داده نمی شود، روشن می کنند.

رضایی گفت: اکنون دشمن یک جبهه بزرگ نبرد اقتصادی را مقابل کشور ما گشوده است؛ نبرد سهمگینی را علیه کشورمان به راه انداخته است و در این شرایط، ناکارآمدی مدیریت اقتصادی و ستون پنجم دشمن در داخل، کار را سخت کرده است. در این شرایط است که شهدا به ما می گویند پیروزی از آن شماست و متوقف نشوید. 

وی به امید و تحول آفرینی در پرتو مجاهدت خالصانه اشاره کرد و گفت: در سال دوم جنگ، مدیریت جنگ تغییر کرد و دو سه ماه بعد به مرزهای بین المللی رسیدیم و ظرف ۹ ماه از بن بست خارج شدیم و خرمشهر آزاد شد. شهدا و رزمنده ها هر چه گفتند، عمل کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما خنده را بر کام دشمن تلخ خواهیم کرد و به آنها اثبات خواهیم کرد که ملت ایران به برکت شهدا زنده اند و می توانیم بهترین شرایط و قوی ترین اقتصاد منطقه را برای کشور و مردم خود رقم بزنیم. بسیاری از نخبگان ایرانی در سایر جوامع، پیشرفته ترین فناوری ها و اقتصادها را اداره می کنند، اگر راه تحول اقتصادی کشورمان هموار شود، شکوفایی در انتظار اقتصاد ماست، به گونه ای که هم کشور و هم مردم پیشرفت کنند. 

وی افزود: کشور ما با تلاش و ایثار پیشرفت زیادی کرده است زندگی مردم هم باید پیشرفت کند. همانطور که جاده و اتوبان و سد و نیروگاه ساخته می شود، زندگی مردم هم باید رشد کند. شوروی به خاطر غلفت از پیشرفت در زندگی مردمش از بین رفت. شهدا و ارزش های انقلاب اسلامی به ما می گویند که پیشرفت باید از زندگی مردم شروع شود. 

رضایی گفت: پیام شهدا این است که همه ظرفیتها یکی شود و در خدمت اسلام و ایران باشد و تفرقه ها از بین برود. آنها جان خود را تقدیم راه حق کردند و از خانواده و زندگی خود گذشتند که این مسائل و دشواری ها در سرزمین ما نباشد. همان شهدا به ما این پیام را می دهند که مردم متوقف نشوید و جلو بروید. از زمانی که خداوند متعال به ما نعمت احیای «ولایت امر» را داد، ما احیا شدیم. هم در زمان امام راحلمان و هم در زمان امام حاضر جامعه مان، حضرت آیت الله امام خامنه ای، عزت سیاسی امنیتی ایران اسلامی احیا شد و ان شاء الله با حضور مردم در صحنه ها، عزت اقتصادی نیز احیا می شود و برکت به سفره های مردم برمی گردد و اوضاع تغییر خواهد کرد.

در ادامه این یادواره، با حضور دکتر رضایی، از جمعی از فرزندان و خانواده های شهدا، تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز جمعه با حضور در مجموعه تاریخی امیر چخماق یزد، ضمن ادای احترام به شهدای گمنام خفته در این میدان، از برخی از ابنیه و میراث فرهنگی شهر یزد دیدار کرد و سپس به دیدار آیت الله علاقه بند، از مبلّغین و عرفای پیشکسوت شهر یزد رفت. این روحانی وارسته در این دیدار، برای عافیت بیماران، استمرار برخورداری از نعمت ولایت، عاقبت بخیری همه، هدایت جهانیان و آبادانی ایران دعا کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.