واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به اظهارات محسن رضایی گفت: «اگر حرف هایی که آقایان می زنند درست باشد اینگونه نبود که همه کشورهای دنیا به آن بپیوندند؛ نگاه سیاسی به این موضوع وجود دارد. بارها تاکید کردیم تصویب نشدن این دو لایحه که در مجلس تصویب شده و مدت طولانی در مجمع معطل مانده به مصلحت روابط بانکی ایران با دنیا نیست.»

به گزارش جماران؛ رئیس دفتر رئیس جمهور در مورد اظهارات محسن رضایی در مورد FATF گفت: غیر از ایران و کره شمالی بقیه کشورهای دنیا به چهارچوب پولشویی پایبند هستند و چهارچوب اولیه را رعایت می کنند.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، در حاشیه دولت در رابطه با شرط لغو تحریم ها و اظهارات رییس جمهور در جلسه دولت گفت: مسئله برجام و لغو تحریم های ایران یک موضوع جدی است که ما در ایران دنبال می کنیم و بسیاری از کشورهای دوست و مختلف از جمله 1+5 هم آن را دنبال می کنند. طبیعی است هر که به خود اجازه می دهد، هر چه که درست است را بیان کند این به این معنا نیست که این اظهارات با ایران توافق شده باشد. زمانی که همه اینها نهایی شود اعلام می شود.

او در مورد اظهارات محسن رضایی در مورد FATF گفت: غیر از ایران و کره شمالی بقیه کشورهای دنیا به چهارچوب پولشویی پایبند هستند و چهارچوب اولیه را رعایت می کنند. اگر حرف هایی که آقایان می زنند درست باشد اینگونه نبود که همه کشورهای دنیا به آن بپیوندند؛ نگاه سیاسی به این موضوع وجود دارد. بارها تاکید کردیم تصویب نشدن این دو لایحه که در مجلس تصویب شده و مدت طولانی در مجمع معطل مانده به مصلحت روابط بانکی ایران با دنیا نیست. با کشورهای دوست، چه تحریم باشیم چه نباشیم روابط بانکی جز ابزارهای اصلی روابط تجاری و اقتصادی ما با دنیا است. اگر روابط بانکی نباشد باید با صرافی ها کار شود، صرافی یعنی پول برای جابه جایی با امنیت کمتر و قیمت گران تر. امیدوارم مجمع یک تصمیم درست بگیرد و براساس آن تصمیم برای مردم بگوید چرا این تصمیم را گرفته است. به عنوان دولت اعتقاد داریم تصویب این دو لایحه لازم است و به روابط بانکی کمک می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.