وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت که «تاسف آور است» که تروئیکای اروپا (کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس) «عمیقا به هیولایی به اسم برجام وابسته اند».

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه آمریکا در گفت و گویی با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه، از «وابستگی» کشورهای اروپایی به برجام انتقاد کرد.

ایسنا به نقل از شبکه صهیونیستی آی۲۴ نوشت: مایک پمپئو وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در گفت و گویی با این شبکه درباره از سرگیری مذاکرات با ایران هشدار داده و ایران را تهدیدی علیه ثبات خاورمیانه تلقی کرد. 

پمپئو در ادامه ادعاهایی را علیه نقش ایران در منطقه مطرح کرده و گفت: ما حکومت ایران را طوری به انزوا کشاندیم که هیچ کشوری تا به حال این کار را نکرده بود. ما ائتلافی بسیاز بزرگ از کشورها را ایجاد کردیم که پی برده بودند ایران تهدید اصلی علیه ثبات و صلح خاورمیانه است. 

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت که  «تاسف آور است» که تروئیکای اروپا (کشورهای آلمان،  فرانسه و انگلیس) «عمیقا به هیولایی به اسم برجام وابسته اند» و مدعی شد برجام  «راهی هموار» برای تقویت برنامه هسته ای ایران ایجاد می کند. 

بر اساس این گزارش، اظهارات پمپئو در پی این مطرح می شود که دولت دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هسته ای از آن خارج شد و تحریم های متعددی را تا روزهای آخر روی کار بودن در دوره چهار ساله اش بر ایران اعمال کرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.