در گفت و گو با ظریف، وزیر امور خارجه ژاپن ضمن تاکید بر یافتن راههایی برای گسترش روابط دو کشور، حمایت ژاپن از برجام و انجام تعهدات همه طرف های این توافق را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد با بهبود شرایط کرونایی، بتواند در آینده نزدیک به تهران سفر نماید.

به گزارش جماران؛ در گفتگوی تلفنی موته گی وزیر امور خارجه ژاپن با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان طرفین در خصوص راهکارهای تقویت و توسعه روابط دوستانه دو کشور، آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و از جمله برجام تبادل نظر و رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه ژاپن ضمن تاکید بر یافتن  راههایی برای گسترش روابط دو کشور، حمایت ژاپن از برجام و انجام تعهدات همه طرف های این توافق را مورد تاکید قرار داد  و ابراز امیدواری کرد با بهبود شرایط کرونایی، بتواند در آینده نزدیک به تهران سفر نماید.

 

photo_2021-03-10_21-43-19

 

دکتر ظریف نیز با استقبال از گسترش روابط و سفر آقای موته گی به تهران،  تاکید کرد با ایفای تعهدات طرف مقابل، بویژه لغو تحریم ، جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد اجرای تعهدات خود را از سر بگیرد. وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش سازنده جمهوری اسلامی در مهار بحران های منطقه ای، ابعاد اقدامات انجام شده از جمله همکاری با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن برای را تشریح کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.