بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: ما مجدداً مسیر دیپلماتیک خود را با متحدان اروپایی آغاز کرده‌ایم تا ایران را به توافق هسته‌ای برگرداند. تا زمانی که ایران به پایبندی کامل در برجام بازنگردد، تحریم‌ها را لغو نخواهیم کرد.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه آمریکا که برای توضیح درباره رویکردهای برجامی دولت این کشور در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان حاضر شده بود، به قانون‌گذاران گفت که برای دیدار با مقام‌های ایران، امتیازی داده نخواهد شد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که برای توضیح درباره رویکردهای برجامی دولت این کشور در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان حاضر شده بود، به قانون‌گذاران گفت که برای دیدار با مقام‌های ایران، امتیازی داده نخواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص ادامه سیاست فشار حداکثری که توسط دولت سابق آمریکا در قبال ایران در پیش گرفته شد و همچنین تعامل با کنگره پیش از هرگونه اقدام برای تسهیل تحریم‌های ایران، گفت که قطعا پیش از هرگونه اقدام رسمی برای این امر، کنگره را در جریان آن قرار خواهیم داد.

بلینکن تصریح کرد: «کنگره توقف‌گاه نخست ما است. همچنین با هم‌پیمانان و شرکای خود نیز رایزنی می‌کنیم چرا که امنیت و منافع آنها نیز با این مسأله گره خورده است».

این مقام آمریکایی از توافق سال ۲۰۱۵ میلادی به عنوان دستاوردی موفقیت‌آمیز یاد کرد و گفت که با هم‌پیمانان اروپایی خود در حال رایزنی هستیم تا ایران را به رعایت کامل تعهدات برجامی خود بازگردانیم.

بلینکن در پاسخ به پرسشی درباره پول‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی، گفت که اگر ایران به رعایت کامل تعهدات برجامی خود بازگردد، آمریکا نیز در مسیر مشابهی قدم خواهد گذاشت.

وی در عین حال گفت که گزارش‌ها در خصوص این‌که دولت کره‌جنوبی درحال آزاد کردن یک میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران است، نادرست هستند.

وزیر خارجه آمریکا گفت که این گزارش، نادرست و غلط است و تا زمانی که ایران به رعایت تعهدات برجامی بازنگشته‌ است، مشمول رفع تحریم‌ها نخواهد شد.

 

1035333_262

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.