اردکانیان وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ما از پسآب تصفیه شده برای مصارف مختلف استفاده می‌کنیم از جمله اینکه پسآب با کیفیت مناسب را به کشاورزان جنوب تهران می‌دهیم و به همان میزان در عوض چاه‌های برداشت آب در میدان محمدیه را ممنوع می‌کنیم.

به گزارش جماران؛ وزیر نیرو با اشاره به افتتاح طرح‌های وزارت نیرو گفت:پسآب با کیفیت مناسب را به کشاورزان جنوب تهران می‌دهیم و به همان میزان در عوض چاه‌های .برداشت آب در میدان محمدیه را ممنوع می‌کنیم

رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه امروز دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از جمله وعده‌های ما در پویش هر هفته الف ب ایران مان این بود که به ۱۶۵۰ روستا آبیاری پایدار برسانیم. خوشبختانه با افتتاح دیروز هر ۱۶۵۰ روستا طرح هایشان به مدار بهره برداری رسید. 

وی ادامه داد: هفته آینده هفته پایانی این پویش در سال ۹۹ خواهد بود و ما چند طرح مهم و بزرگ را در استان های گیلان، مازندران، تهران و قزوین با سرمایه گذاری بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد. از جمله این طرح‌ها واحد بخار کاسپین به ظرفیت ۱۵۰ هزار مگابات در مازندران و سد نهب در استان قزوین است. 

وزیر نیرو ادامه داد: یکی از طرح‌های ما طرح بسیار بزرگ تصفیه‌خانه شبکه فاضلاب غرب تهران است که در حال حاضر جمیعتی حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر و در آینده نزدیک ۳ میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. بیش از یازده هزار متر تونل و فاضلاب ساخته و تصفیه خانه بزرگی تکمیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما از پسآب تصفیه شده برای مصارف مختلف استفاده می‌کنیم از جمله اینکه پسآب با کیفیت مناسب را به کشاورزان جنوب تهران می‌دهیم و به همان میزان در عوض چاه‌های برداشت آب در میدان محمدیه را ممنوع می‌کنیم که قدم بسیار خوبی برای حفظ آب‌های زیر زمینی و جلوگیری از فرونشست زمین است.

اردکانیان در مورد چالش کم آبی نیز با بیان اینکه سال آبی دارد به نیمه می‌رسد، گفت: نیمه اول، نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد در کوتاه مدت و بلند مدت ۳۰درصد کاهش داریم؛  امیدواریم با نزول رحمت الهی این میزان جبران شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.