گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

وزیر نیرو: برق ماینرهای مجاز قطع شد/ ماینرهای غیرمجاز را اطلاع رسانی کنید و پاداش بگیرید

رضا اردکانیان وزیر نیرو به خبرنگار جماران گفت: طبق مصوبه هیأت وزیران دستگاه های مسئول مثل نیروی انتظامی، به محض اینکه ماینرهای غیر مجاز را شناسایی کنند تجهیزات آنها را ضبط می کنند و ما از مردم درخواست کرده ایم اگر اطلاع دارند، اطلاع بدهند و حتی شرکت توانیر پاداشی را برای این اطلاع رسانی قرار داده است.

وزیر نیرو با تأکید بر اینکه مشکل تولید برق نداریم، گفت: با توجه به اهمیت تأمین برق خانگی و عمومی، با برخی صنایع بزرگ و دارندگان ماینرهای مجاز صحبت کرده ایم که برق آنها را برای مدت کوتاهی قطع می کنیم و بعد جبران می کنیم.

رضا اردکانیان در گفت و گو با خبرنگار جماران در خصوص تمهیدات وزارت نیرو برای جلوگیری از تکرار قطع برق، اظهار داشت: ما الآن مشکل تولید نداریم و 85 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده داریم ولی اوج بار ما در فصل سرما بین 38 تا 40 هزار مگاوات است. لذا نه تنها مشکل تولید نداریم، بلکه ظرفیت خالی قابل ملاحظه ای داریم.

مصرف گاز خانگی و تجاری بیش از هفت برابر نیروگاه ها است

وزیر نیرو با بیان اینکه کمبود تولید برق ناشی از کمبود سوخت است، افزود: سوختی که به نیروگاه ها داده می شود که برق مورد نیاز همه بخش ها اعم از خانگی، تجاری، صنعت، معدن و کشاورزی را تأمین کند، خیلی کمتر از سوختی است که همکاران ما در وزارت نفت ناچار هستند برای مصرف گرمایش خانگی و تجاری بدهند. یعنی گازی که به بخش خانگی و تجاری داده می شود، بعضا بیش از هفت برابر گازی است که به نیروگاه ها داده می شود.

جبران کمبود تولید برق در تعامل با صنایع بزرگ

وی تأکید کرد: وقتی که ناشی  از سرما و سایر مسائل، مصرف خانگی گازافزایش قابل توجهی پیدا می کند طبیعی است که محدودیت برای عرضه سوخت به نیروگاه ها است. البته ما با صنایع بزرگ هماهنگ کرده ایم که با توجه به اهمیت تأمین برق بخش خانگی و عمومی مثل بیمارستان ها و نظایر این، اگر خدای ناکرده با کمبود تولید مواجه شدیم، برای جبران این کمبود تولید، به صورت موقتی و برای مدت کوتاه برق صنایع پر انرژی بر را قطع و بعد جبران می کنیم. امیدواریم با همکاری که مردم از حیث مدیریت مصرف در بخش خانگی می کنند این تعداد از صنایع هم ان شاء الله انرژی مورد نیازشان را به طور کامل دریافت کنند و مشکلی پیش نیاید.

برق تمام ماینرهای مجاز قطع شده است

اردکانیان در خصوص ارتباط کمبودهای برق با ماینرهای تولید ارز دیجیتال نیز گفت: ما دو دسته ماینر داریم. یکی ماینرهایی که بر اساس مصوبه هیأت دولت دارند کار می کنند. آنها ماینرهایی هستند که از وزارت صمت مجوز دارند و ما هم طبق قانون برق مورد نیاز آنها را فراهم می کنیم. ما با تمام دارندگان ماینرهای مجاز صحبت و با توافق خودشان برق مصرفی آنها را قطع کرده ایم. حدود 260 مگاوات برق مجاز ماینرهای مجاز را قطع کرده ایم و با شرکت توانیر قرار گذاشته اند که بعد از فصل سرما برق مورد نیاز را در اختیار آنها می گذارند و آنها به فعالیت قانونی خود ادامه می دهند.

ماینرهای غیرمجاز را اطلاع رسانی کنید و پاداش بگیرید

وی افزود: طبق مصوبه هیأت وزیران دستگاه های مسئول مثل نیروی انتظامی، به محض اینکه ماینرهای غیر مجاز را شناسایی کنند تجهیزات آنها را ضبط می کنند و ما از مردم درخواست کرده ایم اگر اطلاع دارند، اطلاع بدهند و حتی شرکت توانیر پاداشی را برای این اطلاع رسانی قرار داده و امیدوار هستیم که این تعداد هم کنترل شوند. البته وقتی حدود 40 هزار مگاوات مصرف برق ما در اوج است، به نظر می رسد که این رقم قابل توجه نیست ما کار غیر قانونی کم هم زیاد است و جلوگیری می کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.