خبر خوش وزیر نیرو برای خوش مصرفان؛ تخفیف چند درصدی برای صرفه جویان

اردکانیان گفت: مشترکان خوش مصرف برق از تخفیف چند درصدی بهره مند می شوند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، رضا اردکانیان وزیر نیرو در نشست خبری که امروز (دوشنبه) به مناسبت هفته دولت برگزار شد، گفت: هدف فعالیت ما صرفا انجام خدمت برای سرافرازی کشور و عبور از این گردنه حساس است.

او ادامه داد: جایگاه امروز برق مرهون تلاش‌های بی وقفه و ارزشمند مدیران و کارکنان متخصص و با انگیزه این صنعت است که توانسته با وجود مشکلات ضمن حفظ پایداری صنعت و استمرار روند خدمت رسانی و تامین انرژی الکتریکی نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی کشور را با موفقیت‌های ارزشمند و بی نظیری برطرف کند.

اردکانیان افزود: مهم‌ترین دستاورد‌ها و موفقیت‌ها در سال گذشته برای اولین بار در طول عمر صنعت برق کشور حاصل شد، این دستاورد ارزشمند بر پایه اقدامات انجام شده پیشین و همچنین برای تحقق برنامه‌های وزارت نیرو در دولت دوازدهم با تاکید بر به کارگیری سرآمدان اجماع متخصصان افزایش بهره وری سیستم و در نهایت ارتقای جایگاه صنعت برق در دستیابی به سطوح بالاتر منطقه‌ای و جهانی به دست آمده است.

این مقام مسئول بیان کرد: در مصوبه‌ای که روز گذشته در هیئت وزیران به تصویب رسید، به مشترکان کم‌مصرف برق تخفیف ۱۰۰ درصدی در پرداخت قبض برق تعلق می‌گیرد.

او گفت:بخش صنایع بزرگ نسبت به سال گذشته بیش از ۱۱ درصد انرژی بیشتری از وزارت نیرو خریداری کردند. در بخش کشاورزی این رقم تا ۴ درصد افزایش یافت و با قرارداد‌هایی که بسته شده بود، در ساعات اوج بار مصرف کاهش یافته و در ساعات دیگر انرژی بیشتری دریافت شد.

وزیر نیرو اضافه کرد: توانستیم به تعهدات‌مان در زمینه صادرات انرژی بیش از سال قبل پاسخگو باشیم. صادرات ۳ درصدی انرژی، منجر به پاسخگویی به ۳۰ درصد از نیاز‌های ارزی صنعت برق می‌شود. برای تولید این ۳ درصد انرژی، چیزی کمتر از یک درصد گاز تولیدی در نیروگاه‌ها مصرف می‌شود.

وزیر نیرو گفت: قرار است پنل‌های خورشیدی کوچک در پشت بام‌های خانه‌ها نصب شود و با سیستم بانکی هم هماهنگ‌هایی صورت گرفته تا کسانی که مشکل مالی برای خرید این پنل‌ها دارند با کارمزد کم آن را دریافت کنند تا با نصب این پنل‌ها کاهش مصرف انرژی داشته باشند.

اردکانیان گفت: تابستان امسال از حدود ۵۸ هزار مگاوات برق مصرفی  حدود ۲۳ هزار مگاوات مختصص دستگاه‌های سرمایشی بوده است و قطعا برای این مدل مصرف، نیاز به احداث نیروگاه داریم.

او ادامه داد: شبکه وسیع ۹۰۰ هزار کیلومتری برق، رفع فرسودگی و نوسازی آن نیازمند منابع مالی است و این منابع مالی با کاهش ۱۰ درصدی میزان مصرف جبران می‌شود.

اردکانیان بیان کرد: امیدواریم تا سال آینده دو هزار و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه جدید به بهره برداری برسد و امیدواریم وعده هر هفته الف ب ایران هم امسال به ثمر برسد.

او افزود: تا روز گذشته از ۲۵۰ پروژه، ۶۰ پروژه در پویش هر هفته الف ب ایران افتتاح شده است و حدود ۷۰ درصد افتتاح‌های نیمه دوم سال قبل هم مختص به برق بوده است.

وزیر نیرو اضافه کرد: امید است مجموعه تلاش‌های سال گذشته و در ادامه آن اجرای برنامه‌های ویژه ۲۰ گانه صنعت برق در سال ۹۹ در قالب پویش هرهفته الف ب ایران، ساخت و ساز‌ها و ساز و کارها، زمینه لازم برای تامین انرژی الکتریکی مطمئن و پایدار فراهم کند.

اردکانیان گفت: سال گذشته با موافقت رهبری ۱۳۲ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای توسعه شبکه آب روستایی دریافت کردیم که تا به امروز ۱۰ هزار و ۸۰۰ روستا در این دولت به شبکه آب سالم و پایدار وصل شده است.

او بیان کرد: در بخش فاضلاب هم ما ۴ تصفیه خانه داشتیم که خوشبختانه تا به امروز بیش از ۶۰ برابر اوایل انقلاب بوده است که امیدواریم تا پایان این دولت، ۹۶ شبکه فاضلاب به مدار تولید برسد و امیدواریم تا نیمه اول سال ۱۴۰۰، ۵۳ تصفیه خانه آب به مدار بهره برداری برسد.

وزیر نیرو گفت: همچنین ما هر ۵۰ روز یک سد را افتتاح می‌کنیم، چراکه تامین آب یکی از ضروریات است ما در احداث سدها و شبکه‌های زه کشی دستاورد‌های خوبی داشته ایم به طوری که توانستیم رتبه پنج را در کشت سطح آبی کسب کنیم.

وزیر نیرو در ادامه درخصوص مصوبه هیت وزیران در خصوص منع فعالیت بازنشستگان در حوزه نیرو گفت: در حال حاضر چیزی بالغ بر ۳ هزار مدیر ارشد و میانی بازنشسته شده اند که ما از این طریق فرصت و میدان را برای جوانان و مدیران باز کرده ایم.

 

دیدگاه تان را بنویسید